بهره مندی بیش از ۴۷۰ نفر از طرح های سیاست فعال بازار کار

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان ،گفت: ۴۷۶ نفر از ظرفیت طرح های سیاست فعال بازار کار بهره مند شدند.

به گزارش همای سعادت،علی آشتاب در نشست مجازی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگارهمای سعادت در خصوص وضعیت طرح های سیاست فعال بازارکار از قبیل معافیت بیمه ای سهم کارفرما در استان چگونه بوده است، گفت: این طرح ها موفق بوده اند به طوریکه در سال ۹۹ تعهد ما برای ۴۲۰نفر از طرف وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی بود ولی با تلاش های همکاران ، ۴۷۶نفر از این ظرفیت استفاده کردند.

وی افزود: تلاش میکنیم این سهمیه در سال جاری افزایش پیدا کند و نگرانی بنگاه های که شرایط لازم‌ برای معافیت بیمه ای دارند برطرف کنیم.

گفتنی است ،وزارت کار در چند سال گذشته طرح مشوق بیمه ای را با هدف تسهیل در جذب و استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحرک بخشی به بازار کار به اجرا درآورده است. به دنبال شیوع ویروس کرونا، این طرح با رویکرد حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید ادامه پیدا کرد.

این طرح در واقع در راستای اجرای ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه موضوع معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در قبال به کارگیری نیروی کار جدید از بین دانش آموختگان دانشگاهی عملیاتی شده و مطابق شیوه نامه اجرایی این طرح، حق بیمه سهم کارفرما برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیل به مدت دو سال توسط وزارت کار به حساب کارفرما واریز می شود.

انتهای پیام/