اجرای طرح پویش نهال‌کاری در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای سه پروژه آبخیزداری مصوب شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، شیرزاد نجفی صبح روز یکشنبه در مراسم آغاز هفته منابع طبیعی با اشاره به برنامه‌های متنوع این هفته، اظهار داشت: در طول هفته منابع طبیعی طرح “پویش نهال‌کاری” به یاد هر شهید هزار اصله نهال اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶۶ دستگاه اجرایی در طرح پویش نهال‌کاری شرکت می‌کنند، افزود: سند شجره طیبه نهادینه و به استان‌ها ابلاغ شده است که طی این سند از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۱۴ به یاد هر شهید هزار نهال در استان کاشته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان عنوان کرد: این استان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، بنابراین باید برنامه‌ریزی اصولی برای کاشت بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در طی ۱۴ سال بیش از ۵۰۰ میلیون نهال در کشور باید غرس شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نهالستان‌های موجود در مرکز استان این اقدام عملی خواهد شد.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش به صدور سند کاداستر برای اراضی ملی اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان سنددار شده‌ است و خروجی این اقدام تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از زمین‌خواری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تاکید به اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای سه پروژه آبخیزداری مصوب شد، تصریح کرد: امیدوار هستیم که با اجرای طرح‌های آبخیزداری بتوان در راستای جلوگیری از سیلاب‌های مرکز استان و شهرستان‌ها گام‌های مهمی برداشته شود.
 
انتهای پیام/