معاون‌ زندان های لرستان مطرح کرد؛

تحصیل ۲۹۳ نفر از زندانیان لرستان طی سال گذشته

معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان‌های لرستان گفت:۲۹۳ نفر از زندانیان این استان طی سال گذشته موفق به ادامه تحصیل شدند.

به گزارش همای سعادت آنلاین،حکمت صفاپذیر در جشن «پروژه مهر» ویژه ادامه تحصیل زندانیان در دوره‌های مختلف تحصیلی در زندان مرکزی خرم‌آباد، که با حضور معاون نهضت سوادآموزی لرستان برگزار شد،پس از مقایسه زندانبانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی با برخی از حکومت‌های غربی، اظهار داشت:امروزه زندان‌های کشور به برکت این نظام مقدس به مکانی برای اصلاح، تعلیم و تربیت تبدیل شده‌اند که این مورد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل صورت گرفته است.

وی در خصوص مطالعات صورت گرفته در زندان‌های سایر کشورها از جمله کشورهای آمریکای جنوبی،افزود: در برخی از این کشورها، زندان‌ها به انبار انسان‌ها تبدیل شده و زندانیان بدون آموزش خاصی پس از تحمل حبس و با شرایط خاص از زندان خارج می‌شوند؛ این در حالیست که در کشور عزیزمان، زندانیان پس از آموزش‌های مختلف تحصیلی و مهارت آموزی به آغوش جامعه باز می‌گردند.

معاون سلامت زندان‌های استان تغییر نگرش زندانیان به زندگی و اصلاح و تربیت را از نتیجه این آموزش‌ها دانست و گفت:بر همین اساس، آموزش رایگان برای همه آحاد جامعه طبق قانون اساسی، سند تحول و تعالی قضایی و برنامه هفتم توسعه کشور از وظایف ماست که در سال‌های اخیر این امر به صورت ویژه پیگیری شده‌است.

صفاپذیر اظهار داشت:با همکاری نهضت سوادآموزی استان و پیگیری‌های مجموعه زندان‌های استان، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه سوادآموزی زندانیان صورت گرفته و در سال گذشته ۱۸۰ نفر آموزش از راه دور در مقاطع تحصیلی متوسطه، ۱۱۰ نفر در نهضت سوادآموزی و ۳ نفر نیز در تحصیلات دانشگاهی در زندان‌های استان موفق به ادامه تحصیل شده‌اند.

منصور بازگیر، معاون نهضت سوادآموزی لرستان نیز در این مراسم به تأکیدات دین مبین اسلام به آموختن سواد اشاره کرد و افزود: امروزه یادگیری سواد فقط به منزله خواندن و نوشتن نیست؛ بلکه ما در کلیه شئونات زندگی اعم از استفاده از فضای مجازی، استفاده از وسایل ارتباط جمعی و… نیازمند یادگیری و سوادآموزی هستیم.

وی عنوان کرد: مجموعه زندان‌های استان با جدیت در خصوص سوادآموزی زندانیان ورود کرده و این همکاری‌ها برای آموزش سواد و ادامه تحصیل زندانیان نیز ادامه خواهد داشت.

در پایان این مراسم از تعدادی از مددجویان زندان مرکزی خرم‌آباد که در امر سوادآموزی فعالیت و مشارکت داشته‌اند تقدیر شد.

انتهای پیام/