ثبت نام ۸۸۳ قرآن آموز لرستانی در طرح شهید قرآنی در کشور

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت:۸۸۳ قرآن آموز لرستانی در طرح ۴۰ هزار شهید قرآنی کشور ثبت نام کردند.

به گزارش همای سعادت،مجید سوری اظهار کرد:در راستای منویات رهبری و با دستور ایشان موضوع تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم از سال ۱۳۹۱ مطرح شد و در همین خصوص برای اجرای این طرح پرورشی، تربیت حافظان قرآن کریم به نام ۴۰ هزار شهید قرآنی در کشور برگزار می‌‎شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۸۳ قرآن آموز لرستانی در این طرح ثبت نام کرده‎ و مشمول حفظ یک تا پنج جزء قرآن کریم شده اند،افزود: از ۳۹ موسسه فعال قرآنی استان ۲۵ موسسه شرایط احراز ثبت حافظان قرآن برای طرح ۴۰ هزار شهید قرآنی در کشور را داشته اند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه هر حافظ شهیدی را یار معنوی خود قرار می‎دهد تا از ابتدا تا پایان حفظ قرآن کریم، این مسیر با ارتباط معنوی بین قرآن آموز و شهید اختصاصی، هموارتر و پربرکت تر شود، اضافه کرد: پیش بینی می شود که تعداد شرکت ‎کنندگان طرح مذکور در استان به بیش از ۲ هزار نفر برسد.

سوری با اشاره به اینکه نمره حد نصاب قبولی در این طرح ۸۰ از ۱۰۰ است، ادامه داد: بابت حفظ هر جزء جهت کمک به موسسات مجری این طرح سه میلیون ریال در نظر گرفته شده که ۶۰ درصد متعلق به حافظ و ۴۰ درصد به موسسه اعطا می شود.

انتهای پیام/