قطار مدرسه سازی بر روی ریل حرکت؛

ساخت مدارس لرستان با رویکرد ” بادیه “

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان گفت: امسال یک هزار میلیارد ریال اعتبار توسط خیرین داخل و خارج کشور در این استان هزینه شده است.

به گزارش همای سعادت، خیرین مدرسه ساز بدون اتلاف وقت با تلاش در عرصه ساخت مدارس با سرعتی مثال زدنی در حال عبور از مناطق نیازمند احداث ساخت و تجهیز مدارس می باشد .

علی محمد رضوی پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی خیرین مدرسه‌ساز گفت: هزار و ۵۶۴ مدرسه با کمک مردم ساخته و تحویل آموزش و پرورش لرستان شده است.

وی با شاره به اینکه در حال حاضر یک هزار مدرسه تخریبی در لرستان وجود دارد که نیازمند بازسازی و تخریب هستند؛ اظهار داشت: تلاش می شود با کمک خیران مدرسه ساز در راستای بازسازی و نوسازی این مدارس اقدام شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان با تاکید بر مصوبه مجلس و هیئت وزیران عنوان کرد:باید ضرب العجل مدارس خیرسازی که در گذشته تغییر نام داشتند را به نام خیر بازگردانند و در راستای تکلیف مدارس خیرسازی که در گذشته تغییرنام داشته‌اند، بخش نامه ای به مدارس ابلاغ شده که مدارس خیرسازی که در گذشته تغییر نام داشتند را به نام خیر بازگردانند.

رضوی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز بخشی از دارایی خود را برای توسعه امور آموزش و پرورش و جوانان هزینه می کنند، عنوان کرد:اثر گذاری مسئولیت پذیری اجتماعی خیرین مدرسه ساز باید بیش از این ترویج شود و برای تداوم این فرهنگ بایستی در بین آینده سازان بیشتر تبلیغ شود.

وی خاطرنشان کرد:برای بازسازی مدارس و تکمیل پروژه ها ی مشارکتی می‌طلبد اعتبارات دولتی در اختیار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار گیرد.

“اقدامات ماندگار ” درسی است که باید تدریس شود

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان و سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان در این نشست با تاکید بر اینکه مشارکت مردمی خیرین مدرسه ساز برای نسل آینده” اقدامات ماندگار ” درسی است که باید تدریس شود، گفت: نسل آینده باید بدانند که خیرین مدرسه ساز چه نقش مهمی در این امور دارند، خیرین مدرسه‌ساز بازوی توانمند آموزش‌و پرورش هستند و ۳۰ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است.

وی عنوان کرد:رویکرد جدید نوسازی ساخت مدارس استاندارد و هوشمند است که مدرسه روستای «بادیه و هوکی» هم از این نمونه است.

بهاروند، تصریح کرد: بعنوان مثال این مدارس با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در قالب دو و چهار کلاسه که به سیستم هوشمند مرکزی دسترسی دارد به بهره‌برداری رسیده است.

وی با تقدیر از نقش خیرین مدرسه ساز یاد آور شد:خیرین مدرسه‌ساز بازوی توانمند آموزش و پرورش هستند و با اقدام خیرخواهانه خود زمینه تحصیل دانش‌آموزان این دیار را فراهم می‌کنند.

بهاروند با بیان اینکه تعلیم و تربیت در کشورهای دنیا مسئله اول آنهاست، گفت : دانش‌آموزان امانت‌هایی در دست ما هستند و خدمت به آنان و جامعه فرهنگیان افتخاری بزرگ است.

این مقام مسئول بر ضرورت همکاری نهادهای زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش تاکید و اظهار کرد:نوسازی، مجمع خیرین و آموزش و پرورش یک مثلث سازنده در راستای پیش برد اهداف تعلیم و تربیت هستند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت:برای جذب خیرین و استفاده از ظرفیت آنان فهرستی از مدارس تخریبی به همراه تصویر و فیلم تهیه شد ودر اختیار خیرین قرار گرفت.

ساخت ۲۲۰ مدرسه به ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته

مرتضی خرم آبادی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان لرستان در نشست مجمع خیرین بیان داشت:خیرین مدرسه‌ساز یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند که علاوه بر نقش آنها در عمران و آبادانی کشور، تاثیرات مثبت آنها به عنوان الگو برای دانش‌آموزان اهمیت ویژه ای دارد.

وی با اشاره بر ساخت یک باب مدرسه در مسکن مهر شمال شهر خرم‌آباد خاطر نشان کرد: خوشبختانه با همکاری خیرین ساخت ۲۲۰ مدرسه در دو سال گذشته به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته لرستان، صورت گرفت و بر اساس سیاست دولت سیزدهم، مجمع خیرین به همکاری نوسازی مدارس استان نیز تمرکز خود را روی مناطق محروم استان گذاشته است.

این مسئول یادآور شد: باتوجه‌ به توسعه شهر خرم‌آباد به‌ویژه در شمال خرم‌آباد و تقاضای اهالی با درنظرگرفتن تعداد دانش‌آموز، مکان‌یابی و پیگیری برای ساخت مدرسه در حال انجام است.

خرم آبادی با اشاره بر مستند تلویزیونی ساخت مدارس تحت عنوان “میراث ماندگار”خاطر نشان کرد:خیرین که ساختند و رفتند و در امر مدرسه سازی کوتاهی نکردند این رسالت تشویق و احترام را باید به تصویر بکشانیم و این فرهنگ خیر خواهانه را رواج دهیم‌.

وی به نقش بی بدیل زنان در عرصه های مختلف فرهنگی- اجتماعی جامعه اشاره و افزود:در استان لرستان بانوی خیر مدرسه یار وجود دارد که تا کنون توانستند مدارس قابل توجهی را در استان بسازند.

در این نشست حاضرین در جلسه، الگوهای مدیریت مصرف در مدارس ، بحث ایجاد فضای سبز مدارس،کلنگ زنی های مدارس جدید،ارائه آموزش با کیفیت و برقراری عدالت آموزشی، برگزاری نشست با آموزش و پرورش در خصوص مشکلات موجود و کسب راهکارهای جدید،محرومیت زدایی در مناطق محروم ،ارتباط نزدیک معلمین با والدین ،ارائه برنامه های آموزشی در جهت کشف خلاقیت مطالبی را عنوان کردند.

انتهای پیام/