به همت دفتر چاپ و نشر ارشاد لرستان؛

کارگاه‌های آموزشی چاپ در چاپخانه “یاقوت سبز” بروجرد برگزار شد

به همت دفتر چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،دوره‌های کارگاه‌های آموزشی کنترل کیفیت و نگهداری ماشین‌ آلات چاپ در چاپخانه “یاقوت سبز” بروجرد برگزار شد.

به گزارش همای سعادت،به همت دفتر چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنج‌شنبه کارگاه‌های آموزشی کنترل کیفیت و نگهداری ماشین‌آلات چاپ به میزبانی چاپخانه یاقوت سبز بروجرد برگزار شد.

کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان درباره برگزاری این دوره‌های آموزشی گفت:در راستای حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و کسب آمادگی، آگاهی، ارتقاء و افزایش دانش و سطح مهارت افراد شاغل در رشته‌های مختلف چاپی استان ۴ دوره کارگاه آموزشی در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ استان برگزار می‌شود.

حمید گودرزی مهر با اشاره به اینکه صبح امروز کارگاه‌های آموزش کنترل کیفیت و سرویس و نگهداری ماشین‌آلات چاپ برگزار خواهد شد،افزود: کارگاه‌های تکنولوژی چاپ و نظارت بر فرآیند محصولات چاپی نیز در نوبت ظهر برگزار می‌شود.

برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات چاپ، سرویس و نگهداری در دستگاه چاپ، گریس و روانکارها، روانکاری در دستگاه چاپ، سرویس و نگه‌داری دستگاه چاپ شامل روزانه، هفتگی، ماهانه، شش ماهه و سالانه و همچنین سرویس و نگهداری پیشگیرانه و آشنایی با سیستم پشت و رو زن، اهم سرفصل‌های ارائه شده در کارگاه آموزشی سرویس و نگهداری ماشین‌آلات چاپ بودند که از سوی حاجی محمد جودکی ارائه شدند.

همچنین سرفصل‌های دوره «کنترل کیفیت»، «تعریف کیفیت، عوامل موثر بر کیفیت، طراحی و کیفیت»، «آشنایی با رنگ و تاثیر آن در کیفیت »، «پروفایل‌ ها و کاربرد آن»، «شناخت انواع کاغذ در عملیات تکمیلی»، «آشنایی با ابزارها و نحوه کار آن»، «شاخص‌های کیفیت در پیش از چاپ» و «چاپ و اشکالات مربوط به آن» از سوی حمید گودرزی مهر در کارگاه آموزش کنترل کیفیت تدریس شد.

این دوره به صورت پرسخ و پاسخ میان شرکت‌کنندگان و مدرسان برگزار شد و شرکت‌کنندگان ابهامات خود را نسبت به مسائل مطرح شده با مدرسان در میان گذاشتند.

همزمان با برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره صنعت چاپ لرستان ۴ دوره کارگاه آموزشی پیش از برگزاری این جشنواره در بروجرد برگزار می‌شود که شامل آموزش کنترل کیفیت با کارگاه سرویس و نگهداری ماشین‌آلات، کارگاه‌های تکنولوژی چاپ و نظارت بر فرآیند محصولات چاپی هستند که شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها مدیران، پرسنل چاپخانه‌های استان و فعالان صنعت چاپ لرستان هستند که هرکدام با توجه به تخصص‌های خود در این ۴ دوره شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/