رئیس مجمع چاپخانه‌داران لرستان:

صندوق هنر فعالین بخش چاپ را حمایت کند

رئیس مجمع چاپخانه‌داران لرستان خواستار حمایت صندوق هنر از فعالین این بخش شد.

به گزارش همای سعادت،عبدالحسین رشنو روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ در پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ استان لرستان که در مجتمع فرهنگی هنری دکتر عبدالحسین زرین‌کوب اداره ارشاد بروجرد برگزار شد، به تشکیل مجمع چاپخانه‌داران استان اشاره و اظهار کرد: شاید نتوانیم تمامی مشکلات را حل کنیم اما با وجود این مجمع و تشکیل جلسات آن می‌توان تا حدودی با مطرح کردن مسائل در راستای حل آن‌ها رایزنی کرد.

وی از تشکیل جلسه کمیته نرخ‌گذاری این مجمع در هفته آینده خبر داد و گفت: ابتدا برای خرم‌آباد نرخ‌ها تعیین می‌شود و سپس به سایر استان‌ها نیز تعمیم خواهد شد.

رشنو خاطرنشان کرد: در همین راستا توافقاتی با بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفته تا بصورت عرفی نرخ‌نامه‌ را تایید کنند.

رئیس مجمع چاپخانه‌داران لرستان به مشکلات این صنف اشاره کرد و در ادامه افزود: موضوع ارزش افزوده یکی از مسائلی است که به صورت سلیقه‌ای اعمال شده و این مشکل در سایر استان‌ها نیز وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حل آن پیگیری‌های لازم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان صورت پذیرد.

وی نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات چاپخانه‌ها را از دیگر موضوعات عنوان کرد که باید پیگیری شوند و ادامه داد: چاپ، صنعت و هنر است؛ انتظار داریم فعالین این بخش ذیل صندوق هنر قرار بگیرند تا حمایت بیش‌تری از آنان صورت پذیرد.

انتهای پیام/