آزادراه خرم آباد_بروجرد_اراک، فردا زیر بار ترافیک می رود

مدیرعامل شرکت احداث و بهره برداری آزادراه خرم آباد_بروجرد_اراک ،گفت: به علت حساسیت بالا نسبت به ایمنی مسیر که احتمال می رفت کاربران از باند رفت به سمت مخالف حرکت کنند با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی،این آزادراه، فردا زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش همای سعادت،محمد شاهوردی مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک ،اعلام کرد: با توجه به مشکلاتی که در مسیر بهره برداری وجود داشت، قرار بود باند رفت (از بروجرد به خرم آباد)، روز یکشنبه ۱۷ مرداد باز شود و باند برگشت، ۱۰ روز بعد، ولی به علت حساسیت بالایی که نسبت به ایمنی این محور داشتیم و احتمال می رفت که درصدی از کاربران از باند رفت به سمت مخالف حرکت کنند و این موضوع امکان بروز حادثه را افزایش می داد، با ارائه توجیهات و توضیحات لازم به وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استان، مقرر شد ضمن تسریع در رفع موانع مسیر، این آزادراه شنبه ۲۳ مرداد ماه به صورت رسمی زیر بار ترافیک برود.

وی با بیان اینکه آزادراه خرم آباد_اراک، نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران و گردشگران خواهد داشت، افزود: این پروژه به علت قرار گرفتن در مسیر کریدور آزادراهی شمال به جنوب، بندر انزلی را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند و نقش مهمی در ترانزیت کالا، جابجایی مسافران و ترافیک منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک با اشاره به حجم عملیات پروژه گفت: در مجموع در طول اجرای این پروژه ۱۷ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۶.۵ میلیون مترمکعب خاکریزی، ۵۷۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۹۰۰ هزار تن آسفالت به کار گرفته شده است.

وی گفت: طول این پروژه در حوزه لرستان ۶۸ کیلومتر است که در سه قطعه احداث گردیده و دارای چهار تونل به طول ۷.۵ کیلومتر است، در این پروژه ۱۵ دستگاه پل بزرگ به طول ۴۷۸ متر، ۲۰۲ دستگاه پل و ابنیه فنی کوچک به طول ۵۷۰ متر و ۱۱ پارکینگ اجرا شده است.

شاهوردی با بیان اینکه از محدوده روستای دهکرد تا خرم‌آباد در حوزه استحفاظی لرستان به واسطه این آزادراه، ۳۲ کیلومتر از مسیر کاهش می یابد، خاطرنشان کرد: کاهش زمان سفر از خرم‌آباد به اراک به میزان ۴۵ دقیقه و حذف گردنه های برفگیر و حادثه خیز زاغه، هرو و رازان از دیگر مزایای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد- اراک یادآور شد: به منظور افزایش ضریب ایمنی مسیر، روشنایی در نقاط نقاط مه‌گیر، عوارضی و تبادل‌های این پروژه نصب خواهد شدو تونل ها به گونه ای طراحی شده که به صورت خودکار تهویه می شود، تهویه اضطراری نیز برای آن طراحی شده است.

انتهای پیام/

صدای رسا