آزاد راه خرم آباد_بروجرد_اراک به خرم زال متصل می شود

خادمی ،گفت :وزیر راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیا با اتصال آزاد راه خرم آباد_بروجرد_اراک به محور خرم زال موافقت کردند.

به گزارش همای سعادت، سید موسی خادمی استاندار لرستان، در آیین افتتاح و بهره برداری از قطعات ۲، ۳ و ۴ آزادراه خرم آباد_بروجرد_اراک، که با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا وجمعی از مسئولین استانی برگزار شد، از دو پروژه احداث آزاد راه و ساماندهی قلعه فلک الافلاک بعنوان دو کار مهم در عرصه های اقتصادی و توسعه لرستان یاد کرد.

وی ضمن تقدیر از حضور وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه در استان افزود: مهندس اسلامی یکی از نیروهای متعهد و کاربلد دولت تدبیر و امید است که در زمان کوتاه تصدی این مسئولیت عنایات زیادی را به استان لرستان داشته است از جمله اینکه ، در جریان سیل ۹۸ و تامین اعتبارات سیل کمک های ویژه ای به استان لرستان صورت گرفت که مردم لرستان قدردان زحمات وی هستند.

استاندار به ساماندهی قلعه فلک الافلاک و قصه ۲۵ ساله آن که با همکاری و کمک مهندس اسلامی در مراحل اولیه و بعدها با همکاری سردار هوش السادات فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اشاره کرد و از دکتر خادمی معاون وزیر راه و همکارانشان و مجریان پروژه، پیمانکاران ،ناظرین و مشاوران که کار بزرگی را انجام داده اند و سازمان برنامه و بودجه کشور تشکر دارد.

خادمی ادامه داد: ایجاد آزاد راه در توسعه اقتصاد ملی و با توجه به اینکه لرستان در محل ترانزیت قرار گرفته است در اقتصاد آن موثر خواهد بود و کاهش آلایندگی ، کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی در زمان از آثار آن است.

وی تصریح کرد :آثار محلی پروژه خیلی بزرگتر از راه دسترسی است و طرح را تبدیل به یک محور و اهرم توسعه برای استان خواهد کرد و در اطراف این آزادراه کارهای بزرگی قابل شکل گیری است.

استاندار خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده بمنظور توسعه اقتصاد کلان استان، اعلام آمادگی میکنیم که مجموعه قرارگاه خاتم بعنوان سرمایه‌گذار آزاد راه با ایجاد کارهای اقتصادی مشترک و بزرگ در این مجموعه اقدام کند که به این منظور، بخش عمده‌ای از اراضی موجود، اراضی منابع ملی است و قابلیت برنامه ریزی لازم را دارد.

خادمی از مهندس اسلامی خواست در روند تکمیل پروژه اتصال این محور به آزادراه خرم زال توجه لازم مبذول شود و سردار هوش السادات که همواره به لرستان عنایت دارند بخشی از دستگاه‌ها را سمت جنوب آورده و ارتباط دو آزاد راه برقرار شود که در این زمینه موافقت بعمل آمد.

وی از اهالی روستاهای اطراف آزاد راه نیز بخاطر تحمل سختیها تشکر و بر رفع مشکلات آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/