آغاز سال تحصیلی جدید با حضور ۳۴۸ هزار دانش آموز در لرستان

۳۴۸ هزار دانش‌آموز لرستانی صبح امروز آغاز سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

به گزارش همای سعادت آنلاین،سرپرست آموزش و پرورش لرستان با تبریک بهار تعلیم و تربیت گفت:سال تحصیلی جدید را با اقتداء به امیر المومنین حضرت علی (ع) در هنرستانهای استان آغاز می کنیم و در آن دو هدف را دنبال می کنیم هدف اول در راستای تحقق شعار سال، هنرستانها را به سمت تولید سوق دهیم و هدف دوم دانش آموزان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت کنیم.

رضا عزتی به توازن رشته ها در هدایت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: تا افق ۱۴۰۴ برنامه این هست که ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند تا بخشی از مشکل بیکاری در استان رفع شود.

وی با بیان اینکه اکنون فقط ۲۲ درصد دانش آموزان استان به این رشته های فنی و کاردانش گرایش دارند،اظهار کرد:ما برای اینکه توازن رشته ها برقرار شود ،نخست نیازمند تبیین و فرهنگ سازی در مورد رشته های فنی برای خانواده ها هستیم و ثانیا بستر لازم را با همکاری سایر دستگا های ذی ربط برای تحصیل دانش آموزان در این رشته ها فراهم کنیم.

در ادامه امام جمعه موقت خرم آباد در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان در هنرستان کار و دانش امیرکبیر ناحیه دو خرم آباد برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن مجید در مورد تعلیم و تربیت گفت: اولین آیاتی که بر پیامبر مکرم اسلام(ص) نازل شد در مورد علم آموزی و خواندن بود و این نشان دهنده جایگاه و ارزش، تعلیم و تربیت است

حجت الاسلام شمسی فر تحصیل و ورزش را دو خصوصیت مهم برای جوانان کشور دانست و افزود: هر کشوری که جوانانی با این دو شاخصه داشته باشد در مسیر پیشرفت و عدالت قرار می گیرد

وی مسیر تحقق جامعه اسلامی را تلاش و کوشش دانش آموزان و آینده سازان در علم آموزی و تعهدآنان بر شمرد و افزود:دانش آموزان باید فرصت تحصیل را غنیمت بشمارند تا برای آینده کشورخود مفید باشند زیرا کشور ما برای توسعه و پیشرفت نیازمند جوانان متخصص و متعهد است

استاندار لرستان هم دستاوردهای انقلاب اسلامی را فراوان و مهم عنوان کرد و گفت: ما وارث این دستاوردها هستیم و باید در مناسبات سیاسی و اجتماعی خود این نکته را به درستی درک کنیم که برای تحقق این دستاوردها جانفشانی ها و از خودگذشتگی های زیادی صورت گرفته است.

فرهاد زیویار انقلاب اسلامی را نعمت بزرگی دانست که خداوند به ما داده است و اظهار داشت:ملت ما در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن تا دندان مسلح و زیر موشک باران آن دوران ایستادگی کردند و نگذاشتن یک وجب از خاک این کشور جدا شود و امروز هم مردم با بصیرت و آزادی خواه در مقابل هنجار شکنان و اغتشاش گران خواهند ایستاد و ذره‌ای کوتاه نمی آیند.

نماینده ارشد دولت در لرستان حرکت جمهوری اسلامی را رو به جلو دانست و گفت: این حرکت با هدایت ها و نقش منحصر بفرد رهبر معظم انقلاب در مسیر درست و مترقی خود است.

زیویار دانش آموزان را چشم و چراغ جامعه دانست و افزود:نظام تعلیم و تربیت دارای سه ضلع دانش آموزان،خانواده و فرهنگیان می باشد که اگر بین آنها هماهنگی و رابطه تعامل همراه با احترام باشد موجب موفقیت و پیشرفت دانش آموزان می شود.

استاندار جایگاه معلم را جایگاه والایی برشمرد و گفت: معلمان از شمع وجودشان آینده سازان جامعه را پرورش می دهند و امانت دار ترین قشر جامعه هستند زیرا مردم بالاترین دارایی‌های خود یعنی دانش آموزان را به امانت برای علم آموزی به مدرسه می فرستند.

در پایان این مراسم علاوه بر اجرای گروه سرود نغمه های افلاکی از خانواده شهید مدافع حرم شهید “رستمی مقدم”، همسر شهید “نورخدا موسوی” وخانواده شهید” رشنوئی” تقدیر و از صبر واستقامت آنان تجلیل شد.

از نکات جالب مراسم امسال حضور چشمگیر مدیران و مسئولان استانی و استفاده از زنگ زورخانه با نوای مرشد و اجرای دانش آموزان باستانی کار در جلو جایگاه بود.همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه دست ساخته های هنر آموزان هنرستانهای خرم آباد بر پاشده بود .

خبر: امین آقامیرزایی

انتهای پیام/