آلودگی کارخانه «خمیرمایه امید» شهرستان دورود رفع می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مشکل آلودگی کارخانه «خمیرمایه امید» شهرستان دورود حداکثر ظرف ۴ ماه آینده رفع می شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین،علی سالاروند در این خصوص اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته قرارداد شرکت خمیر مایه امید با شرکت ذیصلاح برای ساخت سیستم تصفیه فاضلاب استاندارد منعقد گردید و با تعهد مدیریت شرکت در جلسه و ارائه مستندات و گواهی پیش پرداخت صورت گرفته سیستم تصفیه فاضلاب شرکت حداکثر تا ۴ ماه آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت رفع آلایندگی کارخانه خمیرمایه به لحاظ قرار گرفتن این کارخانه در بالادست شهرستان‌ دورود و اراضی کشاورزی بخش سیلاخور و نگرانی اهالی شهرستان دورود در این زمینه، اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای سیاست‌های تشویقی خود نسبت به معرفی کارخانه خمیر مایه لرستان جهت دریافت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تسهیلات صندوق ملی محیط زیست اقدام کرده است که در حال طی شدن مراحل نهایی می‌باشد.

سالاروند از همکاری دستگاه محترم قضایی در به نتیجه رسیدن اقدامات قانونی اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، تقدیر کرد.

در ادامه لطیفی مدیر کارخانه خمیرمایه امید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: مشکل آلایندگی این واحد از سال ۱۳۷۰ وجود داشته و کارخانه بعد از ۱۳ سال تعطیلی از دو سال گذشته شروع به فعالیت نموده که با توجه به آلاینده بودن خروجی کارخانه و دریافت اخطاریه های‌ زیست محیطی و پیگیری مداوم اداره کل محیط زیست، تصمیم بر رفع آلایندگی این واحد تولیدی گرفته شد.

وی افزود: با توجه به هزینه بالای تاسیسات رفع آلایندگی با مساعدت اداره کل محیط زیست لرستان این واحد درخواست تسهیلات از صندوق ملی محیط زیست نموده که در حال حاضر قرارداد با مجری جهت رفع آلایندگی منعقد شده است و فعالیت ساخت سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه در حال ساخت بوده که به محض پایان کار ساخت مرحله نصب و راه اندازی انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست مشترک، یک نسخه از قراردادهای و پیش پرداخت و جدول زمانی تعیین شده رفع آلودگی از طرف کارخانه خمیرمایه امید تحویل اداره کل محیط زیست لرستان گردید و مدیر عامل این واحد تولیدی متعهد گردید حداکثر ظرف مدت چهار ماه نسبت به رفع آلایندگی تا حد استانداردهای زیست محیطی اقدام کنند.

انتهای پیام/