در آستانه ورود ارزیابان یونسکو؛

آماده سازی مناطق تاریخی و طبیعی برای ثبت جهانی دره خرم‌آباد+تصاویر

با نزدیک شدن به حضور ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی دره خرم آباد،فضای مناطق تاریخی و طبیعی این شهر از سوی مسئولان در حال آماده سازی است.

به گزارش همای سعادت، هرچه به حضور ارزیابان یونسکو در خرم آباد نزدیک می‌شویم، آماده سازی فضای مناطق تاریخی و طبیعی این شهر از سوی مسئولان استان شتاب بیشتری می‌گیرد.

استاندار به همراه سپهوند، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با حضور در پارک جنگلی مخمل‌کوه و روستای رباط نمکی، اقدامات لازم برای رفع موانع گردشگری و همچنین اقتصاد منطقه را انجام داد.

ابوطالب شفقت با اشاره به برخی مشکلات پیش روی طرح مخمل کوه خرم آباد گفت: قرار است تا پایان شهریور امسال این موانع برطرف و عملیات اجرایی طرح با سرعت بیشتری انجام شود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ثبت ۱۷ اثر در دره تاریخی خرم آباد گفت: با ثبت این آثار، لرستان مقام اول کشور در ثبت جهانی آثار تاریخی را به خود اختصاص می‌دهد.

رضا سپهوند همچنین همراه با بارانی بیرانوند شهردار از تقاطع غیر همسطح در حال ساخت امام رضای خرم آباد بازدید و از نزدیک روند پیشرفت کاری این طرح را ارزیابی کرد.

او گفت: این طرح یکی از بزرگترین طرح‌های شهر خرم آباد است که به همت شهرداری و پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است.

به گفته نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی برای اجرای این طرح ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

بارانی بیرانوند، شهردار خرم آباد نیز هدف از اجرای این طرح را روانسازی ترافیک عنوان کرد و گفت: تقاطع غیر همسطح در حال ساخت امام رضای خرم آباد حدود ۴۵۰ متر طول و سه دهنه با اسلب‌های بتنی است.

بنا بر این گزارش، ثبت جهانی دره تاریخی خرم آباد فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی کشورمان است و تحقق این مهم همدلی و همکاری مردم و مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/