آمادگی مدارس لرستان برای آغاز سال تحصیلی جدید

مدیر اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان از آمادگی مدارس این استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، اسفندیار گنجی پور با بیان اینکه تعداد ۲۲مدرسه در قالب ۷۱ کلاس درس نوساز و جدید، از اول مهر در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت، گفت: علاوه بر این ۱۳۸ پروژه در قالب ۷۱۶ کلاس درس برای دانش آموزان استان در دست ساخت است.

وی به تجهیز مدارس و هنرستانهای استان در تابستان امسال اشاره کرد وافزود: این تجهیزات که بالغ بر هزار و ۶۵۰ قلم می باشد، شامل میز، صندلی،تخته وایت برد،رایانه دستگاه کپی و چاپگر و برای هنرستانها هم اقلامی از قبیل دوربین عکاسی ، چرخ خیاطی ، سیستم کامپیوتر ،اوتوبخار ، تلسکوپ ، دستگاه کدزن و…  است که در دو مرحله تحویل مدارس سطح استان شده است.

مدیر اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای هوشمندسازی مدارس تجهیزاتی  شامل ۹۰ عدد لپ تاپ ،۳۷ عدد پرده نمایش،۹۰ عدد ویدئو پروژکتور به مبلغ ۳ میلیارد و یکصد میلیون تومان خریداری شده و تابستان امسال برای هوشمند سازی در اختیار مدارس قرار گرفته است.

گنجی پور به استاندارد سازی سیستم گرمایشی ۶۰۰ کلاس درس با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ۵۰۰میلیون تومان در استان هم اشاره کرد و گفت:  تعداد کلاس های درس مجهز به سیستم های سرمایشی و گرمایشی استاندارد در استان ۶ هزار و ۷۰۰ کلاس است ولی  همچنان دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس نیازمند استاندارد سازی می باشد که باید زیر ساخت را دستگاههای خدمات رسان در این مناطق که اکثرا هم سخت گذر هست تامین کنند تا آموزش و پرورش با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با کمک خیران استانداردسازی آنها را در دستور کار قرار دهد.

 وی به خرید تبلت به تعداد دو هزار عدد با مبلغ ۷ میلیارد تومان هم خبر داد و بیان کرد: این تبلت ها تحویل مدارس مناطق کمتر برخوردار قرار گرفته که مدیران مدارس در زمان آموزش های غیر حضوری در اختیار دانش آموزان نیازمند به صورت امانی قرار خواهند داد.

گنجی در پایان به دیگر اقدامات از جمله خریدکیت های کمک آموزشی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان ،رنگ آمیزی و زیباسازی مدارس، جمع آوری وسایل اسقاطی در مدارس، راه اندازی و تجهیز خانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توزیع کتب درسی در راستای پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اشاره کرد.

انتهای پیام/