آموزشگاه تولید محور شیک چیپس دلفان افتتاح شد

به همت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دلفان و در راستای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، آموزشگاه تولید محور شیک چیپس دلفان، افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، با حضور فرماندار شهرستان دلفان و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی، آموزشگاه تولید محور شیک چیپس دلفان (تولیدکننده میوه های خشک) به همت مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۷ این شهرستان افتتاح شد.

در این آیین، حشمت الله معتمدی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: در راستای اجرایی کردن تأکیدات مقام معظم رهبری و با توجه به نامگذاری امسال، با نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، توسعه و ترویج دانش، مهارت و نوآوری با محوریت تولید، در واقع، اجرای رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را محقق خواهد کرد.

وی افزود: برهمین اساس، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره‌ ۷ شهرستان دلفان، ارائه آموزش های مهارت محور و کم سرمایه بر، منتهی به تولید و اشتغال را در دستور کار دارد، که از ثمرات آن، افتتاح آموزشگاه مذکور است.

معتمدی ادامه داد: در این آموزشگاه، ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۸۵ نفر به صورت غیرمستقیم که عمده آنان، زنان بدسرپرست، اقشار آسیب‌پذیر و مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی هستند، مشغول به فعالیت خواهند شد و ماهانه، ۱۷ تن تولید فرآورده های محصولات زراعی و باغی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در این آموزشگاه تولید می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای بیان کرد: محصولات زراعی و باغی استان چهارفصل لرستان، جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارند، که با توجه به نبود ظرفیت فرآوری این محصولات، بخش اعظم این محصولات ملی دچار هدر رفت می‌شدند.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از چنین آموزشگاه‌هایی و ارائه آموزش‌های مهارتی تولید محور، متقاضیان علاوه‌بر آموزش، با قرار گرفتن در محیط واقعی کار، با شرایط تولید و عرضه مناسب محصولات آشنا خواهند شد، که علاوه‌بر درآمدزایی، منجر به توانمندسازی و ایجاد انگیزه در جوانان جویای کار خواهد شد.

انتهای پیام/