سکه ای که دیگر بهار آزادی نیست خزان زندگی است

سکه۴۳ میلیونی دیگه بهار آزادی نیست؛خزان رویاهای یک ملت است.عرق شرم پدرهاست، روی خجالت زده مادر هاست،کشتی‌ به گل نشسته ی آرزوی بچه هاست،اشک های یواشکی دخترهایی هست که جهیزیه شان هیچوقت تامین نمی شودغرور شکسته شده پسرهایی هست که شرمنده پدرانشان هستند.

یادداشت-همای سعادت- سکه ۴۳ میلیونی و دلار ۶۳ هزار تومانی یعنی ازدواج تعطیل،زندگی تعطیل،کار تعطیل،خوشی تعطیل،آرامش تعطیل و….سکه ۴۳ میلیونی و دلار ۶۳ هزار تومانی یعنی مرگ تدریجی سال ها رویای یک ملت و جامعه ….طی چند سال اخیر ما شاهد سیر تصاعدی قیمت کالا و خدمات در کشور هستیم گاهی پودر رختشویی در کشور بحران ایجاد می‌کند و گاهی هم قیمت پیاز ،سیب زمینی، خیار، گوجه، گوشت و مرغ، اقتصاد کشور را به چالش می‌کشد البته تلاش و کوشش‌های تیم اقتصادی دولت باعث شده که قیمت کالاها بیش از ۴ برابر افزایش پیدا نکند.

این روزها هم دلار و سکه طلا مشغول مانور دادن در اقتصاد با ثبات کشور می‌باشند دلار پولی خارجی است این افزایش قیمت تاثیری بر پول ملی ما نخواهد داشت. اما باور نکن در ارتباط با افزایش قیمت سکه طلا می‌توان گفت که این فلز قیمتی نیاز سفره‌ای مردم نمی‌باشد. لذا بالا رفتن قیمت آن تاثیری بر نان خشک سفره مردم نخواهد داشت. افزایش قیمت سکه طلا در واقع یک جنبش جهت دفاع از حقوق زنان محسوب می‌شود.زیرا باعث می‌ شود زمانی که مهریه آنان سکه طلاست ارزش مادی و معنوی شان بالاتر برود. دلار کاغذ پاره‌ای بیش نیست پس نباید نگران افزایش قیمت کاغذ پاره‌ای بود .کسانی که به سکه نیاز ضروری دارند می‌توانند از سکه‌های ۵۰۰۰ ریالی استفاده کنند دنیا که به آخر نرسیده ما به زودی شاهد نزول قیمت سکه و دلار خواهیم بود. اما در عالم رویا،این سیر برق آسای قیمت دلار چرا متوقف نمی‌شود؟ این کاغذ پاره گوی سبقت را از تمام پول‌ها ربوده و پول ما را بی‌اعتبار کرده است سکه بهار آزادی این روزها رابطه زیادی با سکته پیدا کرده است.چون بالا، پایین شدن نرخ آن داماد را به سکسکه می‌اندازد و میزان سکته را در جامعه افزایش می‌دهد با این حساب عدم مهار افزایش قیمت ارز و سکه منجر به از هم پاشیدگی اقتصاد کشور خواهد شد. باید مسئولان جلوی منشا این نابسامانی‌ها را بگیرند. این در حالی است که مردم درآمد ریالی دارند.اما قیمت کالاهای مورد نیاز آنها از گوشت گرفته تا مسکن و خودرو به دلار است.بازارهای مالی ایران متاسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز که با افزایش شدید قیمت طلا و سکه با رشد قیمت دلار روبرو بوده‌اند. زمینه را برای افزایش بهای خودرو و سایر کالاها از قبیل لوازم خانگی، گوشی تلفن همراه و حتی لوازم الکترونیکی مانند کامپیوتر و لپ‌تاپ را مهیا کرده‌اند در وضعیت فعلی بازار طلا و دلار بسیار اسفناک است.سیاست‌های جاری در اقتصاد کلان و افزایش نرخ ارز نتیجه‌ای جز گرانی و تورم ندارد و فشار این بخش به اقشار آسیب‌پذیر حقوق بگیران ثابت و واحدهای تولیدی وارد می‌شود.

آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی اعلام می‌دارد نوساناتی که در بازار غیر رسمی وجود دارد کوتاه مدت و زودگذر است. او می‌گوید این افزایش قیمت‌ها هیجانی و فاقد دلایل اقتصادی است از کدام هیجان سخن می گویید آقای فرزین؟وقتی قیمت‌ها افسارگسیخته‌اند و خیلی‌ها را از هستی ساقط کرده است به نظر شما نوساناتی که حادث شده زودگذر است؟ چه وقت از این بحران مردم عبور خواهند کرد؟ چرا ورد زبان مردم در کشور گرانی دلار، سکه، مسکن و خودرو شده است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی چرا درباره وضعیت قیمت ارز و سکه مهر سکوت بر لب زده اند. افزایش قیمت ارز و سکه زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده و شاهد رها شدگی قیمت‌ها هستیم و گویا ترمز قیمت ها بریده است انتظار می‌رود حداقل نمایندگان مجلس جلسه‌ای با حضور رئیس بانک مرکزی درباره این موضوع برگزار کنند.اگر بانک مرکزی ارز ندارد چرا ارز پاشی می‌کند؟ اگر ارز دارد، با عرض معذرت دلیل افزایش قیمت ارز چیست؟

انتهای پیام/