لزوم توجه آموزش و پرورش به وضعیت آموزشی مناطق محروم/ مشکلات معیشتی فرهنگیان رفع شود

دالوند بر لزوم توجه آموزش و پرورش به وضعیت آموزشی مناطق محروم و رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، احمد رضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ظهر امروز، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه لرستان در حوزه تولید و اشتغال جزء استان‌های آخر کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: مدیران و تمام کسانی که می‌توانند در توسعه استان نقش بسزایی داشته باشند باید در مسیر پیشبرد این دو هدف مهم و اساسی تلاش کنند.

‏وی آموزش و پرورش را یکی از دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار در سطح ملی عنوان کرد و افزود: شهدا، نخبگان و مدیران ارشد نظام حاصل تعلیم و تربیت درست این مجموعه بزرگ است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مهمترین علت عقب افتادگی استان را ضعف در حوزه زیرساختی برشمرد و گفت: لرستان حدود ۱۷/۵ میلیارد مترمکعب از طریق بارندگی و چشمه‌سارها تولید آب دارد که حدود ۱۲/۵ میلیارد مترمکعب آن به صورت روان آب از استان خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: از این رو در طول سال باید آب آشامیدنی و کشاورزی را مدیریت کنیم تا مردم با چالش مواجه نشوند.

دالوند با بیان اینکه خرم‌آباد جزء ۸ مرکز استان کشور است که به خطوط ریلی کشور متصل نیست، گفت: با توجه به سوابق و اقدامات خوب رئیس جمهور در گذشته و همچنین نیروهای انقلابی که در این دولت مشغول به خدمت شده‌اند؛ امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را در استان رقم بزنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آموزش و پرورش را یکی از زیرساخت‌های مهم در حوزه فرهنگی عنوان کرد و با بیان اینکه در استان با چالش‌ها و مشکلات متعدد فرهنگی مواجه هستیم، اظهار کرد: فرهنگ سازی، تعلیم و تربیت فرزندان ما باید در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش مورد توجه ویژه‌ قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر به تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان و دانش‌آموزان ما در آینده توجه نشود چگونه زندگی کردن و مواجه شدن با موضوعات و مسائل متعدد در جامعه دچار چالش خواهند شد.

دالوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بزرگترین سرمایه هر مملکتی نیروی انسانی کارآمد آن است، گفت: این نیروی انسانی کارآمد باید در آموزش و پرورش و مقطع ابتدایی با موضوعات اسلامی تربیت و پرورش یابد تا بتواند با ناهنجاری‌های جامعه درست برخورد کنند.

وی به مشکلات معیشتی فرهنگیان در کشور اشاره کرد و افزود: باید قشر فرهنگی و زحمتکش جامعه ما حمایت و تقویت شوند تا بتوانند با آرامش و روحیه باز در تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان  نقش مهمی ایفا کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بر لزوم توجه ویژه به مناطق محروم استان در دولت انقلابی تاکید کرد و گفت: در برخی از نقاط مردم لرستان وضعیت معیشتی نامناسبی دارند به‌گونه‌ای که فاقد امکانات ابتدایی در زیرساخت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان دختر این مناطق به دلیل نداشتن امکانات فقط تا مقطع ابتدایی می‌توانند تحصیل کنند، گفت: ضروری است آموزش و پرورش به مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشد.

دالوند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هوشمندسازی و ایمنی مدارس در دوران کرونا آزمون بزرگی برای آموزش و پرورش بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش‌ها در فضای مجازی نقاط منفی و مثبت دارد اما مشخص شد در این رابطه وضعیت زیرساختی مناسبی در کشور نداریم که باید به آن توجه ویژه شود.

وی گفت: نامگذاری سال فرصتی طلایی است که مدیران و تمامی مسئولین باید با همدلی و حرکت جهادی به صورت شبانه‌روزی تلاش کنیم تا لرستان را از این عقب افتادگی به سمت توسعه ارتقا دهیم.

در پایان از زحمات سید عیسی سهرابی تجلیل و رضا عزتی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/