آیین تقدیر از اساتید و مربیان قرآنی در لرستان

مانور قرآنی و آیین تقدیر از اساتید و مربیان قرآنی طرح حفظ مجازی قرآن کریم امور نوجوانان و جوانان ستاد نمازجمعه شهرستان خرم آباد برگزار شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، مانور قرآنی و آیین تقدیر از اساتید و مربیان قرآنی طرح حفظ مجازی قرآن کریم امور نوجوانان و جوانان ستاد نمازجمعه شهرستان خرم آباد با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم‌آباد در مصلی الغدیر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در آئین تجلیل از اساتید و مربیان قرآنی طرح حفظ مجازی قرآن کریم امور نوجوانان و جوانان ستاد نمازجمعه شهرستان خرم‌آباد ضمن تقدیر از همه شرکت کنندگان در جلسه و علاقمندان به حفظ و نشر معارف قرآنی و همه دست اندرکاران، برنامه ریزان و طراحان این محفل قرآنی تاکید کرد:نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی در هر شهر و هر محفلی باید محلی برای گسترش اخلاق، آموزه های قرآنی، تعلیم و تربیت اسلامی باشد.

وی افزود: در طول سه سال گذشته خوشبختانه قریب به هزار نفر از نوجوانان و جوانان با ستاد نماز جمعه ارتباط برقرار کرده‌اند که از این طریق یا حفظ قرآن را تثبیت کردند یا شروع به حفظ قرآن نموده اند که این در سایه زحمت شما مربیان و حافظان قرآن کریم بوده است که این جای تقدیر و تشکر از شما عزیزان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: همانطور که هفته قبل در نشست اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی،هنری و ادبی بخش کودکان، نوجوانان و جوانان نماز جمعه بود ۳۲ هزار و ۶۰۰ نفر در هشت رشته شرکت کردند و به صد نفر از آنها هم جوایزی اهدا شد.

وی ادامه داد: این امر نشان دهنده این است که الحمدلله نوجوانان و جوانان ما همه علاقه مند به حضور در محافل قرآنی و فرهنگی هستند.

امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: همگی ما باید تلاش کنیم تا این بستر ها و ظرفیت های مناسب را برای نوجوانان و جوانان فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خطاب به پدران و مادران گفت: دست فرزندان خود را بگیرید و به صورت خانوادگی در مساجد و در محافل قرآنی حضور پیدا کنید و روز جمعه در لرستان و همه شهرها به سوی مصلی‌ها حرکت و در نماز جمعه شرکت کنید؛ تصور نکنید اگر چند ساعت در کنار نوجوانان خود بودید وقت شما تلف شده است. اینکه کسانی گرفتار آسیب‌های اجتماعی می شوند و هم عمر خودشان را تلف می کنند و هم برای پدر و مادر، منسوبین و خانواده ایجاد مشکلات، و عمر خود را تلف می کنند در سایه دوری از گنجینه قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: اگر با فرزندانمان در محافل قرآنی و مساجد حضور پیدا کنیم، نه تنها فرزندانمان از گرفتاری در آسیب های اجتماعی مصون می مانند، بلکه ارتقا علمی، فرهنگی و آموزشی پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: پدران و مادران باید قدر جلسات و محافل قرآنی را بدانند؛ رسول گرامی اسلام(ص) می فرمایند: کسی که سوره حمد را تلاوت کند مثل این است که دو ثلث قرآن را تلاوت کرده است؛ چه پاداشی از این عظیم تر می توان پیدا کرد؟

امام جمعه خرم‌آباد افزود:در روز قیامت انسان مشاهده می کند چه کسی کار کوچکی انجام داده ولی پاداشی ماندگار و ابدی به دست آورده است؛ آن موقع است که دیگران افسوس می‌خورند که چرا آن کار کوچک انجام نداده‌اند.یا در جایی دیگر مشاهده می شود که کسی به خاطر ترک فعل کوچکی پاداش عظیمی به دست آورده است و دیگران افسوس می خورند که چرا آن کار کوچک را مرتکب شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخیادامه داد: یکی از آن کارهای به ظاهر کوچک که عمل به آن پاداش بزرگ دارد تلاوت سوره حمد است که در روایت میفرماید: تلاوت آن مانند تلاوت دو ثلث قرآن است. یا در جای دیگری گفته شده: کسی که سوره حمد را تلاوت کند مانند کسی است که به همه زنان و مردان مومن هدیه داده باشد. و اینها که گفته شد فقط بخشی از پاداش عمل به ظاهر کوچکی مانند تلاوت سوره حمد است.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از همه اساتید، مربیان و همه نهادهای قرآنی تاکید کرد: همین حضور در این جلسات هدیه و تشکری‌ است از طرف خداوند شاکر که از فعالان قرآنی به عمل آورده است.

انتهای پیام/