ابتکار معلم الیگودرزی در آموزش صنایع دستی

معاون صنایع دستی لرستان گفت:مدیر مدرسه برکت روستای "آب باریک" شهرستان الیگودرز در ابتکار جدید، اقدام به آموزش صنایع دستی به دانش آموزان این مدرسه کرده است.

به گزارش همای سعادت، عباس حمزه ای با اشاره به نهادینه شدن آموزش صنایع دستی در برخی نقاط استان، اظهار کرد: در برخی از مناطق روستایی و عشایر استان، آموزش صنایع دستی بصورت خانوادگی و گروهی انجام می شود که این کار موجب تحول اقتصادی در این مناطق را ایجاد کرده است.

وی افزود: در این راستا، آقای ابراهیم دهقان، مدیر مدرسه برکت روستای آب باریک شهرستان الیگودرز، در اقدامی ابتکاری، صنایع دستی محلی نظیر رشته‌های قلاب‎بافی، گلیم‌بافی، سبد بافی و گیوه بافی را به صورت رایگان به دانش آموزان آموزش داده است.

حمزه ای تصریح کرد: این اقدام معلم الیگودرزی باعث ایجاد فرصت مهارت آموزی برای دانش آموزان در جهت ساختن آینده‌ای بهتر برای آنان شده و علاوه بر آموزش هنر، برای کودکان ارزش آفرینی کرده است.

وی افزود: تولیدات هنری دانش آموزان توسط معلم یاد شده در بازارهای شهرهای همجوار به فروش می‌رسد و از این طریق دانش آموزان به درآمد رسیده‌اند.

بر پایه این گزارش، با حضور معاون صنایع دستی اداره کل و مدیران شهرستان الیگودرز، از ابتکار و اقدامات معلم هنرمند الیگودرزی تقدیر شد.

انتهای پیام/