اجحاف و ضعف مدیریت در لرستان بیداد می کند/ انتصاب مدیران قوی در استان، مهمترین خدمت دولت

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه اجحاف و ضعف مدیریت در لرستان بیداد می کند تاکید کرد: انتصاب مدیران قوی در استان، مهمترین خدمت دولت است.

به گزارش همای سعادت، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضامبلغی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزشمندی هر دولت، در گرو میزان ارائه خدمات آن به مردم است که در این راستا وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی، صمت و تعاون نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی ضمن تشکر از رییس جمهور در رابطه با ویژه شدن استان لرستان افزود: آمار فقر و بیکاری در حوزه انتخابیه هم اقتضا می‌کند که فرماندارهای شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان نیز ویژه شوند تا بتوان گامی در جهت محرومیت زدایی برداشت.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس عنوان کرد: ضعف مدیریت که معمولاً در لرستان وجود داشته، بدترین دردی است که این استان همواره از آن رنج برده است لذا مهمترین خدمت دولت جدید برای این استان می‌تواند انتصاب مدیرانی قوی، توانمند، پاکدست و خدوم باشد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت احداث سد معشوره در حجم و تخصیص مناسب که جوابگوی آب شرب، صنعت و کشاورزی برای دو شهرستان کوهدشت و رومشکان و غرب استان باشد، تصریح کرد: سالهاست که شاهد کم کاری، ضعف عملکرد و اجحاف مسئولان در حق این مردم هستیم.

مبلغی خاطرنشان کرد: حدود سه سال از سیل ویرانگر کوهدشت می‌گذرد ولی تاکنون هیچ اقدامی برای افراد بی‌خانمان و سیل‌زده انجام نشده؛ چرا بنیاد مسکن وظیفه خود را در پنج سایت تعیین شده برای ایجاد منازل مردم انجام نمی‌دهد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان بیان کرد: مگر فلسفه وجودی این دستگاه‌ها ارائه خدمات نیست پس چرا آبفا، توزیع برق و وزارت نیرو هیچ خدماتی انجام نداده و به وظایف خود عمل نکرده‌اند؛ آیا گناه این مردم، نجابت و صبر آنها بر مصیبت مدیران ناکارآمد است.

وی با انتقاد از عدم پرداخت وجوه زمین‌های زیر آب رفته مردم که مبایعه نامه برای آن امضا شده، گفت: قطع برق اگرچه یک مشکل کشوری است ولی تبعیض در این رابطه قابل قبول نیست؛ قطعی برق بدون اطلاع قبلی و بیش از برنامه از پیش تعیین شده و تکرار همیشگی آن نشانه ضعف مدیریت است.

مبلغی افزود: مسئله مهم و اساسی که فاجعه‌ای برای لرستان است، مشکل کم آبی شدید و بی سابقه است که اگر مدیریت نشود به مهمترین چالش آینده استان تبدیل می‌شود و چه بسا برخی از مناطق استان بخاطر بحران کم آبی متروکه شود متأسفانه لرستان در زمستان سیلاب دارد و در تابستان تشنه است.

وی اذعان کرد: دشت‌های بزرگ لرستان نیازمند آب هستند که بخشی از این مشکل از طریق احداث سد معشوره و بخشی نیز به وسیله پمپاژ آب از سیمره قابل تامین است بنابراین انتظار می رود وزیر نیرو با تخصیص حق آبه مردم لرستان این خسارات را جبران کند.

انتهای پیام/