معاون دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

اجرای برنامه ملی بسیج غربالگری فشارخون و دیابت در لرستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اجرای برنامه ملی بسیج غربالگری فشارخون و دیابت در این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، مریم کوشکی،در جلسه شورای مدیران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان،ضمن تأکید بر اهمیت اجرای مصوبات جلسات شورای مدیران،اظهار داشت:مصوباتی که در جلسات شورای مدیران به تصویب می‌رسد لازم‌الاجرا بوده و همه باید برای اجرای آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص برنامه ملی بسیج غربالگری فشارخون و دیابت،عنوان کرد: این برنامه به‌تازگی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و مورد تأکید قرار گرفته است؛لذا همه گروه‌ها باید در اجرای این برنامه همکاری لازم را داشته و آن را در اولویت قرار دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اهداف اجرای این برنامه،گفت:مهم‌ترین هدف این برنامه شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون و مداخله برای پیشگیری از سکته‌ها و بیماری‌های دیگر در این افراد است.

کوشکی،ادامه داد:با شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون به‌خصوص افراد زیر ۳۰ سال می‌توان از بروز بیماری‌های سکته و …پیشگیری کرد.

وی عنوان کرد:ارائه آموزش‌های اصلاح سبک زندگی سالم به جامعه هدف و غربالگری هم‌زمان و همچنین مداخله برای برطرف نمودن اختلالات فشارخون و دیابت باید تا اجرایی‌شدن این برنامه در اولویت تمام برنامه‌ها قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان،افزود:جامعه هدف،دستور العمل‌ها،روند اجرا،تجهیزات،مقدار اعتبارات موردنیاز اجرای این طرح و… بررسی شده و از ۲۰ آبان تا پایان آذر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/