اجرای دو طرح «کهاد و نخلستان» ویژه دانش آموختگان دانشگاه لرستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان از اجرای دو طرح «کهاد و نخلستان» ویژه دانش آموختگان دانشگاه لرستان خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، حشمت اله معتمدی امروز یکشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه لرستان و اداره کل فنی و حرفه‌ای با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مهارت افزایی، گفت: در راستای رسالت «گسترش نهضت مهارت‌آموزی، در گام دوم انقلاب» و با تغییر رویکرد ارائه آموزش های فنی و حرفه ای که اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در بر می گیرد، اجرای دو طرح مهارت افزایی«کهاد و نخلستان» در سطح ملی با جدیت پیگیری و اجرا می شود.

وی،افزود:طرح مهارت آموزی «کهاد» ویژه دانشجویان در حال تحصیل می باشد تا دانشجویان در کنار رشته اصلی در حال تحصیل خود، دوره‌‌‌های آموزشی مهارتی معادل ۱۸ واحد درسی در حدود ۵۰۰ ساعت آموزش مهارتی را به‌عنوان رشته‌های فرعی فرا گرفته و برای حضور در بازارکار آمادگی لازم را کسب کنند.

معتمدی در ادامه گفت:در طرح مهارت افزایی«نخلستان» ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی که متناسب با رشته آنان بازار کاری وجود ندارد و در قالب این طرح به آن‌ها در مدت ۶ ماه مهارت‌‌‌های فناوری اطلاعات (IT) و کسب و کارهای جدید در حوزه نوآوری، کارآفرینی، فناوری‌های نوین یا دانش بنیا  با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال‌پذیری به این قشر ارائه می شود، تا دانش و مهارت منجر به ایجاد شغل پایدار شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و بسترهای موجود در آموزش فنی و حرفه ای استان بیان کرد: این اداره کل ظرفیت ها وزیرساخت های خوبی در ارائه مهارت های نوین دارد و البته در حال بروزرسانی این تجهیزات براساس نیاز روز بازار کار هستیم، در بعضی مشاغل نیاز به پرورش و تربیت نیروی متخصص است که بایستی با هم افزایی و مشارکت سایر ارگان ها از جمله دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی زمینه این مهم فراهم شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان ضمن بیان اینکه این سازمان عضو سازمان بین المللی کار(ILO) می باشد و تاکنون استاندارد شغلی آموزشی شش هزار مهارت توسط مربیان مهارتی، ویژه جوامع مختلف هدف ارائه می شود و این اداره کل آمادگی دارد تا براساس نیاز بازار جوامع هدف خود استانداردهای جدید را شناسایی و با تعامل بیشتر علمی و عملی با دانشگاه ها و موسسات علمی تحقیقاتی، استانداردهای نوین  بر پایه دانش بنیان و فناوری روز را تدوین و به مهارت جویان ارائه کند.

معتمدی گفت: دانشجویان بالاخص دانشجویان این دانشگاه پایه های علمی قوی و خوبی دارند و تنها لازم است مهارت با این دانش ادغام شود تا بتوان با ایجاد انگیزه و امید در دانش آموختگان مهارتی، نیروی متخصص بازار و صنعت را فراهم نموده و زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد:یکی از اهداف مهم این نوع همکاری‌ها و انعقاد اینگونه تفاهم‌نامه‌ها، این است که اشتغال دانش‌بنیان، مهارت‌محور و پایدار در جامعه گسترش یابد و نهادینه شود.

گفتنی است،صبح امروز تفاهم‌نامه ای مبتنی بر همکاری‌های دوجانبه آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی مهارت‌آفرین و کاربردی به امضای دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حشمت‌اله معتمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان رسید و مبادله شد.

در پایان این جلسه طرفین بر تسریع اجرایی کردن این تفاهم نامه در سطح استان، براساس استعداد یابی متقاضیان دانش آموخته، نیاز سنجی مهارتی و تعیین اهداف آموزش های علمی و عملی تاکید کردند.

بنا براین گزارش،طرح های «کهاد و نخلستان» در ادامه طرح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی،( TMC) در سطح دانشگاه های استان در حال اجرا می باشد.

انتهای پیام/