اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در لرستان
مدیر کل امور مالیاتی لرستان از اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان خبر داد.
به گزارش همای سعادت ،هادی ملکشاهی در رابطه با ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی بیان کرد: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی، تکریم مودیان و کاهش ترددهای غیرضروری و همچنین مقابله با شیوع ویروس کرونا، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در سامانه عملیات الکترونیکی راهاندازی شده است.
وی افزود: مودیان با استفاده از این سامانه، بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی در کوتاهترین زمان ممکن میتوانند اوراق مالیاتی خود را مشاهده کنند.
ملکشاهی گفت:در راستای مدرن سازی و هوشمندسازی نظام مالیاتی؛ تمامی خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارایه میشود.
مدیر کل امور مالیاتی تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۳۰ خدمت مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارایه می شود که از جمله آنها ابلاغ الکترونیک است که با این شیوه، فرآیند ابلاغ از حالت سنتی(کاغذی) به صورت مدرن (الکترونیکی) تغییر کرده است.
ملکشاهی گفت: با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، مودیان مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی میتوانند علاوه بر ثبت نام، ارائه اظهارنامههای مالیاتی، پرداخت مالیات، ارسال صورت معاملات فصلی و لیست مالیات حقوق کارکنان، مطالبه و وصول مالیات، ثبت اعتراضات مودیان، ابلاغ اوراق مالیاتی و تعیین ادارات امور مالیاتی مربوطه برای انجام موارد فوق را به صورت الکترونیکی مورد استفاده قرار دهند.
وی اذعان داشت: پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی اشخاص انجام میشد، اما برای اشخاص حقیقی که دارای پروندههای مالیاتی متعدد مشاغل هستند، تسلیم درخواست صرفا برای یکی از پروندههای مالیاتی کافی است و در خصوص پروندههای مشارکتی، فرم درخواست بهرهمندی از خدمات الکترونیکی باید توسط شریک اصلی تائید و ارسال شود.
ملکشاهی اضافه کرد: در این طرح، دعوت به هیئت حل اختلاف، ابلاغ رأی هیئت حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکان پذیر خواهد شد.
وی عنوان کرد: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای تمامی مودیان، حساب کاربری ایجاد و برای متقاضیان استفاده از خدمات «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور در این حساب کاربری بارگذاری می شود.
مدیر کل امور مالیاتی در رابطه با روند استفاده از این سامانه توضیح داد: تمامی مودیان دارای پرونده مالیاتی در ادارات کل امور مالیاتی میتوانند با مراجعه به سایت www.intamedia.ir پس از وارد کردن رمز کاربری خود، وارد صفحه اصلی شده و با انتخاب گزینه ابلاغ الکترونیکی از سمت راست تصویر، گزینه فعالسازی را انتخاب نمایند. پس از آن با کلیک بر گزینه تائید نهایی، ضمن ذخیره شدن اطلاعات مودی در سایت سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی، حساب کاربری ابلاغ الکترونیکی وی نیز فعال شده و آماده استفاده از مزایای این طرح میشود.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰