رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد مطرح کرد؛

احداث ۱۲۰ کیلومتر آتش بر در منابع طبیعی بروجرد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: ۱۲۰ کیلومتر آتش بر در مراتع و منابع طبیعی این شهرستان برای جلوگیری از حریق‌های احتمالی احداث شده است.

به گزارش همای سعادت،یحیی کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:مناطق بحرانی که احتمال حریق در آنها وجود دارد شناسایی شده و اقداماتی برای پیشگیری از آتش سوزی در آن نقاط انجام شده است.

وی افزود:از دیگر اقدامات انجام شده در تابستان امسال برای حفاظت از منابع طبیعی بکارگیری دیده بان منابع طبیعی و خریداری چند دستگاه دمنده جهت اطفای حریق توسط بخشداری اشترینان و مرکزی بود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با تاکید بر ضرورت همکاری مردم در پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی بیان کرد:برای افزایش مشارکت و همکاری مردم آموزش ها از طریق برگزاری جلسه با دهیاران در فرمانداری و بخشداری های شهرستان انجام شده است.

کریمی اضافه کرد:در کلاس های آموزشی برگزار شده راه‌های پیشگیری از حریق و شماره تماس های برقراری ارتباط از جمله تماس با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع رسانی شده است.

وی ادامه داد: گروه‌هایی از جوامع روستایی، متشکل از دهیاران و بهره برداران و دوستداران طبیعت برای اطفای حریق احتمالی مراتع ساماندهی شده‌اند.

کریمی افزود:آبسرده، دینار آباد، مراتع جاده اراک محدوده روستای دودانگه، مراتع شمال بروجرد، برکت آباد، ونایی، اشترینان از مناطق بحرانی آتش سوزی در مراتع هستند.

شهرستان بروجرد دارای ۹۶ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی از نوع مرتع است.

انتهای پیام/