احیای ۲۰ واحد صنعتی در لرستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۲۰ واحد صنعتی تعطیل این استان از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش همای سعادت آنلاین، بهمن جعفری روز سه شنبه اظهار داشت: اشتغال احیا شده این طرح ها ۱۰۶ نفر بوده و مجموع حجم سرمایه گذاری آنها نیز ۵۲۳ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال است.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور در خصوص احیای ظرفیت های موجود،افزود: واحدهای احیا شده در مدت فعالیت دولت سیزدهم در شهرک های صنعتی بروجرد، ۱ و ۲ خرم آباد، الشتر، الیگودرز و نواحی صنعتی مرزبان ازنا، علی میرزایی نورآباد، پل هرو و منطقه ویژه اقتصادی استان مستقر هستند.

رییس سازمان صمت لرستان ادامه داد: نوع کاربری این واحدها کانی غیرفلزی، شیمیایی، سلولزی، غذایی، دارویی و بهداشتی است که از سال ۸۴ تا ۱۴۰۰ به دلایل مختلف تعطیل شده بودند.

جعفری اضافه کرد: ۵۶ واحد صنعتی استان از سال‌های گذشته به تملک بانک ها درآمده است که مزایده چند مرحله‌ای واگذاری این واحدها به سرمایه‌گذار جدید تا پایان امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی، مقرر شده است که تمامی بانک ها در طول سال، چهار بار مزایده را انجام دهند تا واحدهای تملک شده به افراد حقیقی و حقوقی دارای اهلیت مالی و فنی واگذار شود.

جعفری اظهار داشت: تعیین تکلیف واحدهای تملک شده یکی از برنامه های اصلی صمت استان در سال جاری می باشد که در این راستا مقرر شده است درصورتی که واحدهای تملک شده مشکلات حقوقی و قضایی داشته باشند نسبت به رفع آن در استان اقدام شود.

رییس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه بیشترین واحد تملک شده مربوط به بانک ملت است ادامه داد: این بانک بیشترین تسهیلات بنگاه های زودبازده را از سال ۸۴ تا ۸۶ پرداخت کرده است.

جعفری بدون اشاره به سرمایه اولیه واحدهای تملک شده تصریح کرد: باتوجه به افزایش قیمت ها در سال های اخیر ، حجم سرمایه گذاری و اشتغال واحدهای تملک شده در حال به روز رسانی است که همراه با برآورد دقیق امکانات زیرساختی و زمین ، توسط بانک ها ارزیابی مجدد انجام می شود.

ایرنا
انتهای پیام/