اختصاص بیش از ۸۸ میلیارد تومان تسهیلات به لرستان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل موضوع تبصره ۱۸ بودجه در سالجاری، به استان اختصاص یافت .

به گزارش همای سعادت آنلاین، علی جهانی با اشاره به اجرایی شدن برنامه حمایت از تولید و اشتغال گسترده و مولد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد :با پیگیریهای صورت گرفته از طریق دو بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید استان ۸۸میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ و تخصیص یافته که کمیته مرتبط و تخصصی در استان تشکیل و در سه حوزه سلامت ، ورزش و فرهنگ و ارشاد طرحهای مرتبط با همکاری دستگاههای مربوطه در حال شناسایی و بررسی هستند.

وی به سهم هر بخش از این اعتبارات اشاره کرد و افزود: از این اعتبارات ابلاغی ۳۰ میلیارد تومان در بخش فعالیتهای خدماتی مبتنی بر زنجیره ارزش در ۲۲ رسته اولویت دار اختصاص یافته است.

جهانی ادامه داد: همچنین ۲۵ درصد از این اعتبارات استانی به شرکتهای تعاونی اختصاص دارد که باید با همکاری دستگاههای اجرایی حوزه های مختلف اقتصادی استان در این راستا هزینه گرد.

وی به توسعه مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و تصریح کرد:مقرر شده تا بنیاد برکت نسبت به شناسایی و معرفی طرحهای مشاغل خانگی به کمیته فنی اقدام نماید که در این استان نیز ۱۷ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد .
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه متقاضی دریافت تسهیلات از منابع پیش بینی شده ، می­بایست حداقل ۲۰ درصد از میزان سرمایه گذاری طرح پیشنهادی را تامین نماید، اظهار داشت:میزان تسهیلات برای کسب و کارهای خرد و خانگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و برای سایر طرح­ها تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر شغل جدید تعهد شده قابل پرداخت بوده و مابقی سرمایه مورد نیاز طرح(به استثنای سرمایه در گردش) می­بایست به­عنوان سهم آورده توسط خود متقاضی تامین اعتبار گردد.

وی در پایان به شناسایی ۴۵ طرح در این حوزه ها با همکاری دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت : این طرحهای اقتصادی با مبلغ ۳۳ میلیارد تومان شناسایی و در کمیته فنی این اداره کل در حال بررسی هستند که پس از بررسی های لازم و تایید برای دریافت این تسهیلات به بانکهای عامل معرفی می شوند.

انتهای پیام/