اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای بهسازی و آسفالت راههای روستایی لرستان/ ساخت و سازها با مجوز راهداری انجام شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان،از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای بهسازی و آسفالت راههای روستایی لرستان،خبر داد.

به گزارش همای سعادت، مهندس عباس شرفی ، در نشست مجازی با خبرنگاران
، بااشاره به وجود ۸ هزار کیلومتر جاده در لرستان و ارزش اقتصادی بالای نقطه به نقطه مسیرها و حرائم ،گفت : متاسفانه بعضی افراد اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جادههامیکنند.

وی افزود : بر اساس ماده ۱۷ قانون ایمنی راهها و راه آهن، تا یکصد متری انتهای حریم راه ، هر گونه ساخت و ساز باید با مجوز وزارت راه و شهرسازی و در استان ها از طریق اداره کل راهداری صورت بگیرد.

شرفی با بیان اینکه در سال های اخیر در همین راستا، اقدامات قابل توجهی با هماهنگی مقام قضایی و دادستان در برخورد با متجاوزان به حریم راه در استان صورت گرفته است ،اظهار داشت: در صورتی همکاری نکردن مردم با اداره کل راهداری و حمل و نقل، این موضوع به عنوان یک چالش، باقی می ماند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ،تصریح کرد : انتظار داریم رسانه ها با اطلاع رسانی درست در صیانت از حریم‌ راهها بعنوان سرمایه های ملی ، مردم را آگاه کنند و با مجوز قانونی و رعایت استانداردها در راه اصلی اقدام به ساخت کنند.

شرفی گفت : به موازات ساخت راههای روستایی جدید ، نگهداری از راههای موجود و بهسازی آنها به عنوان سرمایه ملی و باهدف ارتقای ایمنی تردد و بهبود سطح کیفی تردد، از وظایف سازمان راهداری است‌.

وی بیان کرد : سال گذشته، در ۵۷ کیلومتر از راههای روستایی در قالب طرح ابرار یک ، روکش اسفالت انجام شده است و امسال هم، ۲۹۰ کیلومتر در دستور کار داریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ، ادامه داد : بر اساس آخرین سر شماری نفوس مسکن در سال ۹۵، الویت اجرای راههای روستای مطابق برنامه ششم توسعه،با روستاهای بالای ۲۰خانوار است.

شرفی خاطرنشان کرد : راهداری لرستان، نسبت به بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی روستاهای بالای ۲۰خانوار اقدام به تهیه لیست کلیه روستاها کرده و در قانون بودجه کشور، مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان برای راههای روستایی استان لحاظ شده است .

وی افزود: لرستان از نظر اعتبارات ساخت راه روستایی در جایگاه چهاردهم کشور قرار دارد همچنین با توجه به وضعیت توپوگرافی خاص استان، پیگیر اعتباری ویژه برای وضعیت راههای روستایی هستیم.