معاون سواد آموزی لرستان مطرح کرد؛

ارائه خدمات گسترده به جامعه سواد آموزان لرستان در دولت سیزدهم

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: در دولت سیزدهم خدمات گسترده ای به جامعه هدف (سواد آموزان) استان ارائه شده است.

به گزارش همای سعادت، منصور بازگیر به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی قبل از خطبه های نماز جمعه خرم آباد در جمع نمازگزاران برنامه ها، اهداف و عملکرد آموزش و پرورش لرستان را در حوزه سواد آموزی برای نمازگزاران تشریح کرد.

وی افزود: نهضت سوادآموزی به عنوان صدقه جاریه حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) با ارائه خدمات متنوع آموزشی،فرهنگی، مهارتی و …به صورت رایگان در حال خدمت جهادی به مردم است و در این مسیر حمایت های بی شائبه ی ائمه جمعه و جماعات، مسئولان ادارات ، گروه های جهادی و خیرین می تواند باعث کارآمدی بیشتر خدمات نهضت سوادآموزی باشد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۸ نفر از افراد بی سواد و کم سواد استان طی سال تحصیلی جاری از خدمات متنوع نهضت سوادآموزی بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی جاری در مجموع ۹۴۳ کلاس تلفیقی سوادآموزی در استان تشکیل شده است، افزود: نرخ باسوادی در لرستان سال ۱۳۹۰ حدود ۹۰/۷ درصد و هم اکنون در حال گذر از مرز ۹۷درصد است.

بازگیر با بیان اینکه براساس برنامه ریزی تا پایان سال جاری حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از بی سوادان و کم سوادان شناسایی شده از فعالیت های نهضت سوادآموزی برخوردار می شوند افزود: امسال حدود ۵۰۰نفر از آموزش دهنده های غیر فعال، با مشارکت در طرح پالایش فعال شده اند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود در دو سال اخیر گفت: آموزش خواندن، نوشتن، حساب کردن،قرآن خواندن ،اجرای طرح نماز کلید بهشت ،آموزش مهارت های زندگی و حقوق شهروندی ،آموزش مهارت های فنی جهت اشتغال زایی خانواده ها،آموزش رایانه،آموزش خاص زنان عشایری و روستایی،راه اندازی مراکز یادگیری محلی دولتی و….تنها بخش کوچکی از خدمات نهضت سوادآموزی در استان است.

گفتنی است؛ قبل از شروع نماز جمعه،کارکنان معاونت سواد آموزی با برپایی میز خدمت در محوطه مصلی الغدیر خرم آباد، پاسخگوی سوالات نمازگزاران بودند.

انتهای پیام/