ارتقاء علمی بنیانگذار لاپاروسکوپی به مرتبه استاد تمامی

دکتر کرم الله طولابی لرتبار، بنیانگذارعلم‌ لاپاروسکوپی به رتبه استادتمامی (full professor) نائل گردید.

به گزارش همای سعادت ،در آخرین جلسه هیت ممیزه دانشگاه تهران رتبه استاد تمامی (full professor) کرم الله طولابی مورد تایید قرار گرفت و به وی ابلاغ گردید.
پروفسور کرم الله طولابی از مادر و پدری چگنی تبار (طولابی)متولد شده است.زادگاه والدینش، منطقه (برآفتاب چگنی) روستای دوش برآفتاب، زادگاه خودش منطقه (برآفتاب کوهدشت) روستای داوود رشید.خانواده اش در دهه۳۰ شمسی همراه تعدادی از عموزاده ها به شهرستان کوهدشت مهاجرت کرده، به تبع آن، زادگاهش، منطقه برآفتاب (روستای داوود رشید) کوهدشت است. از طرف پدر و مادری ریشه و ماهیتی چگنی تبار دارد، از طولابیهای برآفتاب واقع در غرب چگنی دیار کشکان رود، مپل کوه.

این اعجوبه ی کم‌ نظیر علمی لرستانی؛ در دوران کودکی یکی از دانش آموزان بسیار باهوش و تیزهوش بوده، در همان دوران ابتدایی نزد معلمین و مردم روستای خود جایگاه ویژه ای داشت.دوران ابتدایی راهنمایی و دبیرستان خود را در شهرستان متمدن و دشت نازنین و زرخیز کوهدشت گذراند. به دلیل ممتاز بودنش از همان کودکی محبوب اقوام و همسایگان و دوستان و آشنایان گشته و راه موفقیتش را طی نمود.در وررو به دانشگاه، با رتبه ای بسیارعالی در دانشگاه تهران(رشته پزشکی) در دهه شصت پذیرفته شد. بصورتیکه در آن مقطع جوان ترین دانشجوی کشور لقب گرفت.

استاد کرم الله طولابی در ابتدای شغل مقدس پزشکی در شهرستان خرم آباد مرکز لرستان فعالیت خود را شروع کرد، به عنوان یک جراح متخصص، شاهکارهایی از خود نشان داده که بعضا در روزنامه های مختلف و مطبوعات کشور بویژه روزنامه کیهان منتشر شد.این پزشک متین عملگرا به پزشکی پنجه طلایی معروف است. جناب استاد طولابی به دلیل بنیانگذاری علم لاپاروسکوپی در کشور، لقب پدر علم لاپاروسکوپی ایران را در پرونده علمی پزشکی خود دارد.پروفسور طولابی از نادرترین پزشکان حاذقی است که جامعه پزشکی ایران به وی افتخار میکنند.او در دوران جنگ تحمیلی به دلیل میهن‌ پرستی و غاصب ستیزی، در جبهه ها حضور یافت و از بسیجیان ارزشمند دوران دفاع مقدس است. از خانواده ای ایثار گر بوده و نسبت نسبی اش با اولین شهید شهرستان چگنی (شهید گجری طولابی) از ناحیه پدری عمو زاده اند.

کرم الله طولابی واقعا لطف و کرم خداوند منان است تا شامل حال دنیای بشری، ملت ایران بویژه لرستان و چگنی و کوهدشت گشته است پنجه طلایی لرستان؛ شخصیتی واقعا متدین، بسیار مهربان، متواضع، بصورتی که در بین اقوام، فامیل، دوستان، آشنایان بویژه همکارانش از جمله مهربان ترین افراد محسوب میشود.

پروفسور طولابی در امر خطیر طبابت، جراحی های فوق العاده در بیمارستانهای معروف تهران همچون بیمارستان عرفان، میلاد، بیمارستان امام خمینی ره و… تا بحال به عنوان استاد دانشگاههای تهران(بویژه آموزش علم لاپاروسکوپی) تدریس میکند.با آموزش دانشجویان جویای نام و پزشگان، در راستای ترویج و افزایش پزشکان متعدد، مجهز به دانش علوم لاپاروسکوپی در تهران و خرم آباد که نیاز امروز جامعه جهانیست اقدامات چشمگیر و حیاتی انجام داده اند قابل توجه و ستایش است

خلاصه ای از رزومه و افتخارات پروفسور کرم الله طولابی:

معرفی؛دانشیار جراحی دانشگاه تهران،فلوشیپ(فوق تخصص)جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته،متخصص جراحی عمومی ،استاد تمام (پروفسور)

تحصیلات:فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته از دانشگاه Hull.انگلستان(۱۳۷۹)،بورد تخصصی جراجی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران ایران(۱۳۷۲)دوره پزشکی عمومی:دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه علوم‌پزشکی تهران ایران(۱۳۶۸)،انجام اولین عمل جراجی برداشتن کامل مری(Total) (Oesophagectomy)با لاپاروسکوپ ،تهران، بیمارستان امام خمینی(۱۳۸۴)،انجام اولین جراحی برداشتن غده پانکراس Distal تهران بیمارستان عرفان (۱۳۸۶)،بنیانگذار و دبیر اولین‌ کنگره بین المللی لاپاروسکوپی پیشرفته در ایران(۱۳۷۹)،انجام‌اولین جراحی برداشتن غده تیموس در سطح کشورهای خاورمیانه با روش لاپاروسکوپی، تهران، بیمارستان امام‌خمینی (۱۳۸۲)،پایه گذار جراحی چاقی در ایران به روش لاپاروسکوپی(جراحی بدون‌تیغ) با انجام اولین جراحی ،بیمارستان میلاد، تهران، (۱۳۸۴)

در پایان جا دارد این کمالات وی را به جامعه پزشکی، مردم لرستان بویژه مردم فرهیخته کوهدشت و مردم شریف و مهمان نواز چگنی تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

اسماعیل نایب زاده طولابی -فعال رسانه

انتهای پیام/