مشاور وزیر علوم در امور زنان مطرح کرد؛

ارتقای جایگاه زنان در نظام آموزش عالی کشور در دولت سیزدهم

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده گفت: ارتقای جایگاه زنان در نظام آموزش عالی کشور در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

به گزارش همای سعادت، فخرالسادات نصیری امروز در نشست دبیران مناطق ۱۰ گانه امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت،اظهار داشت:عملکرد امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان و حمایت رئیس این دانشگاه برای ارتقای حوزه کاری امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان، قابل تقدیر است.

وی افزود:زنان بخشی مهمی از منابع انسانی سازمان‌ها و ادارات هستند و بایستی از توانمندی‌های زنان برای ارتقای کارآمدی‌های سازمانی، بهره گرفت‌

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده گفت:در آیین نامه‌ای که با موضوع امور زنان و خانواده تهیه شده است نکات بسیار ارزشمندی برای ارتقای جایگاه زنان در نظام دانشگاهی کشور درنظر گرفته است.

نصیری، تصریح کرد:حضور مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها در جلسات مهم و مشارکت در تصمیم‌سازی‌های دانشگاه‌ها، از امورات مهم لحاظ شده در آیین‌نامه‌ی مربوطه است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده افزود:تلاش دولت سیزدهم این بوده است که نظام مسائل اعضای هیئت علمی زن، دانشجویان دختر و یاوران علمی زن در نظام دانشگاهی کشور رفع شود و جایگاه زنان در نظام آموزش عالی کشور،ارتقا یابد.

نصیری، توضیح داد:این موضوع اهمیت دارد که کوشش کرده‌ایم نظام مسائل زنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، براساس مختصات هر منطقه تقسیم‌بندی شوند؛ برای مثال، نظام مسائل منطقه پنج دانشگاه‌های کشور، ممکن است با نظام مسائل منطقه ۹، متفاوت باشد.

مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان و دبیر منطقه پنج حوزه امور زنان و خانواده دانشگاه‌های کشور، دکتر میثاق حیدری است.

انتهای پیام/