استمرار خاطره انگیزی مهر؛با تعامل امنیت آفرین پلیس و مردم

معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور در یادداشتی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، عنوان کرد:پلیس مقتدرتر و آماده تر از همیشه امنیت و آرامش را ارزانی خیل عظیم دانش آموزان، دانشجویان، مربیان و خانواده های محترم آنان می دارد.

یادداشت- مهر خاطره انگیزه است، برای هر ایرانی؛ اینجا در این مهد علم و دانایی یا هر کجای دیگر این جهان پهناور. خاطره انگیزی این ماه زیبا و شگفت انگیز، هم در «نمادین» بودن آن است(نماد آغاز «بهار دانایی») و هم در شادابی و آرامشی است که با خود به ارمغان می آورد و به جمع انبوه به هم پیوسته نونهالان و یادگیران و یاددهندگان ارزانی می دارد.

پلیس نیز بخشی از این خاطره شادی بخش و دلپذیر است. چه، تا آنجایی که نسل های قبل و قبل تر و فراگیران دیروز و امروز، به یاد دارند، همواره صدها و هزاران مامور پلیس با پوششی مرتب، نظمی مثال زدنی و لبخندی بر لب، در روزهای آغازین مهر امنیت و آرامشی خدشه ناپذیر را ارزانی هزاران و میلیون ها دانش آموز و دانشجویی می داشتند که تنها و تنها با اعتماد به اقتدار و سخت کوشی و مهربانی آنان، با آرامش و اطمینان خاطر گام به درون مدارس و آموزشگاه ها می نهادند. اینک در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ نیز پلیس مقتدرتر و آماده تر از همیشه امنیت و آرامش را ارزانی خیل عظیم دانش آموزان، دانشجویان، مربیان و خانواده های محترم آنان می دارد و آنان را مطمئن می سازد که بستر و فضای برخوردار از امنیت حداکثری شهر و روستا، بیش از پیش مهیای فراگیری و دانش اندوزی برای رشد و توسعه و بالیدن کشور است.

لیکن، استمرار این فضای امن و آرامش بخش بیش از هر چیز مستلزم استمرار مشارکت همگانی و تعامل پلیس و مدارس (و دانشگاه ها) است. ما با سازوکارهای مختلفی همچون ایجاد «باشگاه خبرنگاری دانش آموزی پلیس» و تدارک انبوهی کارگاه آموزشی/ تربیتی / فرهنگی و مشاوره ای، بستر چنین مشارکت و تعامل پویا و سودمندی را فراهم ساخته ایم. بی تردید چنین تعاملی می تواند نوید بخش روزها و ماه های بهتر و امن تر برای همه اقشار جامعه باشد.

در پایان اینجانب به نمایندگی از فرمانده کل و تمامی همکارانم در فراجا، آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ و شروع بهار علم و دانایی را به یکایک مربیان، اساتید، دانش آموزان، دانشجویان و همه ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت می گویم و ایام نیکویی را برای همگان از حضرت یاری تعالی مسئلت می نمایم.

سعید منتظر المهدی

انتهای پیام/