اشتغال تکمیل کننده چرخه درمان اعتیاد است

ستاری دستنایی گفت: اشتغال و صیانت از خانواده فرد معتاد، تکمیل کننده پروسه درمان اعتیاد است.

به گزارش همای سعادت آنلاین،دکتر بهرام ستاری دستنایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، در اولین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از دستگاه‌های عضو کمیته و و سازمان های مردم نهاد تاکید کرد: زنجیره هماهنگ دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بازآفرینی شود.

وی افزود: در این راستا باید همه ظرفیت‌های مغفولی که در این گردونه مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند استفاده و مورد توجه قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ریشه‌کنی اعتیاد کاری بسیار سخت است اما می شود با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در کاهش آن نقش ایفا کرد، گفت: اگر بحث مراقبت های پس از خروج و صیانت از بهبود یافتگان و خانواده‌های آسیب دیده و در راس آن موضوع اشتغال و به کارگیری این افراد پیگیری نشود دوباره به چرخه اول برمی گردند.

ستاری دستنایی با بیان اینکه اشتغال و صیانت از خانواده فرد معتاد، تکمیل کننده پروسه درمان اعتیاد است، ادامه داد: توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد به‌ویژه معتادان متجاهر و اشتغال‌زایی برای آنان نقش مهمی در اثربخشی برنامه‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد به مواد مخدر دارد.

وی تاکید کرد: در بحث آموزش و مهارت‌آموزی باید تمرکز روی حرفه‌هایی داشت که سریع الوصول‌تر به اشتغال ختم شود.

رئیس کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی در پایان یادآور شد: سازمان فنی و حرفه‌ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان باید در این زمینه هماهنگی لازم را داشته باشند؛ امیدواریم این هماهنگی‌ها منتج به جامعه‌ای عاری از معتادین شود.

انتهای پیام/