اطفا حریق گسترده مزارع کشاورزی خرم آباد

سرپرست سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد از اطفا حریق گسترده مزارع کشاورزی در روستاهای «دارایی» و «سهیل بیگی» این شهر خبر داد.

به گزارش همای سعادت،محمد میرزایی مقدم در تشریح این حادثه بیان داشت:ساعت ۱۲:۴۲ ظهر امروز جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام خبر آتش سوزی در مزارع روستاهای «دارایی» و «سهیل بیگی»،بلافاصله دو اکیپ اطفا حریق از ایستگاه شماره ۵ و ۶ به محل حریق اعزام شدکه علیرغم فاصله این روستاها با شهر پس از ۶ دقیقه به محل اعلام حادثه رسیدند.

وی ادامه داد:متاسفانه وزرش باد باعث سرعت گرفتن آتش سوزی می شود، که در ادامه و با توجه به وسعت حریق،دو دستگاه بنز حریق،سه دستگاه خودروی اطفا حریق سنگین میدلام و سه دستگاه تانکر آبرسانی و خودروی اف جهت پشتیبانی به محل حریق اعزام شدند.

میرزایی مقدم اظهار داشت:با توجه به حجم این آتش سوزی نیروهای شیفت استراحت نیز به محل کار فرا خوانده شدند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی با اشاره به اینکه حفر کانال در مزارع دسترسی خودروهای اطفا حریق را به آتش سوزی دشوار کرده بود،تصریح کرد:در مسیر حرکت این حریق یک باغ میوه نیز دچار آتش سوزی شد.

وی افزود:آتش سوزی ایجاد شده با تلاش گسترده نیروهای آتش نشانی، مردم محل و کشاورزان روستاهای همجوار و با هدایت حمید علیرضایی معاون خدمات شهری شهرداری که خود نیز در محل حریق بود ساعت ۱۵ و پس دو ساعت و بیست دقیقه مهار شد و از ورود آن به سایر مزارع دیگر و تحمیل خسارات مادی بیشتر جلوگیری بعمل آمد.

انتهای پیام/