اعطای نشان «حبیب» به پیرغلام لرستانی

نشان حبیب به پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) سید«سید محمدهادی موسوی نسب» از پیرغلامان شهرستان دورود اهدا شد.

به گزارش همای سعادت،آیین مقام مجنون با اهدای نشان حبیب به پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) سیدمحمدهادی موسوی‌نسب، از پیرغلامان شهرستان دورود برگزار شد.

در این مراسم نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان لرستان گفت: در آستانه فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، برای دومین‌بار، آیین مقام مجنون و اهدای نشان حبیب با محوریت تکریم تعدادی از پیرغلامان حسینی (ع) فعال در عرصه‌های خدمتی چایی‌ریزی و آشپزی در هیئت‌های مذهبی استان آغاز شد.

مسلم رضایی‌پور، افزود: نخستین جلسه آیین مقام مجنون و اهدای نشان حبیب، طی مراسمی در شهرستان دورود برگزار و از مقام رفیع پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) سیدمحمدهادی موسوی‌نسب تکریم شد.

وی ادامه داد: این جلسه به پاس سال‌ها ارادت و خدمت این پیرغلام در منزل این سید جلیل القدر برگزار شد، با اهدای لوح تقدیری مزین به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی کشور، نشان حبیب، ویژه پیرغلامان حسینی (ع) و حمایل خادمی اباعبدالله الحسین (ع) اهدا شد.

یادآور می‌شود، پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) سیدمحمدهادی موسوی نسب، متولد ۱۳۳۲ با بیش از ۷۰ سال سن، توفیق حضور در دوران دفاع مقدس را داشته و از پیشکسوتان جهاد، شهادت و بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، ایشان فرزند مرحوم سیدروح الدین موسوی از شخصیت‌های برجسته و شهیر سلسله جلیل سادات شهرستان دورود بوده و برادر شهید والامقام سیدموسوی نسب از شهدای مدافع آزادسازی خرمشهر است.

این پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع)، منزل شخصی خود در منطقه الغدیر شهرستان دورود را به‌عنوان حسینیه حضرت بقیه‌الله (عج) و تکیه محل برگزاری هیئت بقیه‌الله (عج) و محفل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این منطقه قرار داده و علاوه بر مناسبت‌های مختلف مذهبی اعیاد و موالید ائمه معصومین (ع)، هر هفته شب‌های جمعه، قبل از شروع هیئت، خالصانه و بدون تکبر، بساط چایی روضه سیدالشهدا (ع) را برای ارادتمندان مهیا می‌کند.

حاج سید محمدهادی موسوی‌نسب، علاوه بر هیئت بقیه‌الله (عج) با سایر هیئات‌های مذهبی در سطح شهرستان، خصوصاً هیئت رزمندگان اسلام شهرستان دورود نیز، ارتباط مؤثری داشته و همواره در عرصه‌های مختلف خادمی، در دستگاه سیدالشهدا (ع) از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، همسر این پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) نیز، از بانیان برگزاری جلسات روضه خانگی بانوان، خصوصاً در ایام محرم، صفر و فاطمیه (س) است.

انتهای پیام/