اعلام ناتوانی سرمایه‌گذار برای پایان پروژه برج های دو قلو/ آماده تهاتر یا مشارکت در حوزه مرغداری و دامداری هستیم

مدیر عامل و نایب رئیس هیأت مدیره گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین کوثر گفت: ما توانایی اتمام پروژه برج‌های دوقلو را نداریم.

به گزارش همای سعادت آنلاین، حسین زاهدی سرمایه‌گذار برج‌های دو قلوی کیو در خرم آباد در پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر، که با موضوع تعیین تکلیف این پروژه برگزار شد، اظهار کرد: ما حتی نمی‌توانیم ۳۲ آسانسور این طرح را تأمین کنیم چه رسد به ساخت آن!

چطور ۱۹ طبقه به ۳۳طبقه رسید؟!

زاهدی گفت: وقتی نسبت  ۲۵ به ۷۵ را در قرارداد برج‌های دوقلو دیدم بسیار متعجب شدم.

وی ادامه داد: وقتی به عنوان یک مهندس عمران و عضو نظام مهندسی در این پروژه دقیق می‌شوم سؤالاتی برایم پیش می‌آید مثلاً این که چه شد که تعداد طبقات برج‌های دوقلو از ۱۹طبقه به ۳۰طبقه رسید؟

وی ادامه داد: وقتی شهرداری یک نهاد مستقل است چرا قرارداد‌هایش در استانداری بسته شده است؟!

معلوم نیست ساخت برج‌های دوقلو به نفع مردم باشد

زاهدی گفت: ما حتی مانده‌ایم که این طرح می‌تواند نقشی در رشد اقتصادی شهر داشته باشد یا نه! و یا این که آیا ساخت این پروژه روی قیمت مسکن در خرم آباد تأثیر‌گذار است؟

وی گفت: هدف مورد نظر ما در انجام پروژه های‌مان نفع مردم باشد.

پای تعهدات‌مان هستیم

وی اظهار کرد: ما پای تعهدات‌مان هستیم و می‌توانیم با محاسبات کارشناسی به ازای این پروژه تهاتر کنیم و تعهد می‌دهیم که پولش را در استان هزینه کنیم.

زاهدی با اعلام این که شرکت ما یک هلدینگ گسترده بوده و در ۳۶، رشته متفاوت فعال است و با توجه به اینکه لرستان در دو رشته دامداری و معادن که از حوزه‌های فعالیت ماست سرآمد است، بیان داشت:ما می‌توانیم درحوزه مرغداری و دامداری مشارکت و ایجاد اشتغال فعالیت کنیم.

وی افزود: یا این که می‌توانیم یک سری زمین از شهرداری بگیریم و برای ایثارگران مسکن بسازیم

نواقص قرارداد برج‌های دوقلو زیاد است

یونس امرایی عضو شورا هم گفت: قرارداد برج‌های دوقلو دارای مشکلات بسیاری دارد و این نواقص به راحتی می‌تواند منجر به فسخ این قرارداد شود.

وی ادامه داد: با توجه به وابسته بودن شرکت معین کوثر به بنیاد شهید و ایثارگران، انتظار نداشتیم که سودجویانه و تجاری برخورد نکند.

او اظهار کرد: مطابق محاسبات سهم شهرداری حدود ۳۳ و سهم شرکت معین کوثر هم ۳۳ برآورد شده است در حالی که در قرارداد این نسبت ۲۵به۷۵است.

او ادامه داد: در این پروژه به حریم معابر و فضای سبز اهمیتی داده نشده است و مشمول ماده ۱۰۰می شود.

امرایی گفت: سرمایه‌گذار برج‌های دوقلو، مطابق قرارداد، باید بیمه کارگران را پرداخت می‌کرد که این اتفاق نیفتاده است و در این بین تأمین اجتماعی شهرداری را طلبکار می‌داند،این پروژه تا به حال، ۲۵درصد پیشرفت داشته است.

امرایی اظهار کرد: قرار بود شرکت معین کوثر نقشه برج‌های دوقلو را یک ماهه به شهرداری عرضه کند که این مهم بعد از یک سال اتفاق افتاد.

قبل از پیش فروش، یک دانگ به پیمانکار واگذار شد

امرایی ادامه داد: طبق قرارداد در صورت پیش فروش این واحد‌های تجاری، باید یک دانگ از مغازه‌ها را به شرکت معین کوثر واگذار کند و در شرایطی که هنوز هیچ فروشی صورت نگرفته است این واگذاری اتفاق افتاده است.

لزوم ورود مردم و کنشگران اجتماعی به قرارداد برج‌های دوقلو

مجید دریکوند عضو دیگر شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: طولانی شدن ساخت برج‌های دوقلو و مشکلاتی که در ساخت این پروژه وجود داشت مردم را نسبت به شهرداری و شورای شهر بدبین کردند.

وی ادامه داد: اهمیت این پروژه و جایگاهی که این طرح در شهر دارد کمتر از پادگان ۰۷نیست و همه می‌دانیم در هر کاری مردم و کنشگران به عنوان لشگر پیاده نظام ورود پیدا کنند حتماً موفق می‌شوند.

حساب مشترک معاون استاندار و سرمایه‌گذار برج‌های دوقلو

بهروز بیرانوند مشاور شهردار در ماده۳۸ و عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: این پروژه ۱۶سال است که به تعویق افتاده است و اراده‌ای برای اتمام این طرح وجود ندارد.

مشاور شهردار اظهار کرد: چرا برای پیش فروش پروژه برج‌های دوقلو، معاون استاندار و شرکت معین کوثر حساب مشترک باز کردند؟!

وی ادامه داد: شرکت معین کوثر فقط یک سال اول به طور منظم حق بیمه کار را پرداخت کردند و وقتی پروانه ساخت را گرفتند دیگر هیچ حق بیمه‌ای پرداخت نشد.

بیرانوند افزود: شرکت معین کوثر حتی از نظر اخلاقی هم درست رفتار نمی‌کند به طوری که تا مدت‌ها اجازه نمی‌دادند که نماینده شهرداری به این سایت ورود پیدا کند این در حالی است که شهرداری شریک شرکت معین کوثر است.

نبود تأییدیه نظام مهندسی در برج‌های دوقلو

او گفت: هنوز هیچ سندی در خصوص وجود تأیید نظام مهندسی برای این پروژه وجود ندارد و حتی در ساخت این پروژه، در ضلع غربی به پیاده رو تعرض شده است.

اعضای شورای شهر خرم آباد ضمن اعتراض به اظهارات نماینده شرکت معین کوثر، ر‌ها کردن کار توسط پیمانکار غیر قانونی اعلام کردند و بر پیگیری برای گرفتن حق مادی و معنوی مردم از این طرح تأکید کردند.

در پایان جلسه مقرر شد که بعد از تشکیل یک کارگروه و بررسی جوانب کار از نظر فنی و اقتصادی، در شورای اسلامی شهر در مورد این پروژه تصمیم گرفته شود.

گزارش: فاطمه دارابی-یافته

 

انتهای پیام/