در راستای ارتقای سرانه ورزشی صورت گرفت؛

افتتاح مجموعه ورزشی “طیب” خرم آباد

به همت شهرداری منطقه ۳ خرم آباد، مجموعه ورزشی بزرگ "طیب" در محله پشته حسین آباد در راستای ارتقای سرانه ورزشی این منطقه افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت، امروز دوشنبه مورخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، آیین افتتاح مجموعه ورزشی طیب واقع در انتهای پشته حسین‌آباد، با حضور حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان، شهردار خرم‌آباد، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران مجموعه شهرداری و اهالی پشته حسین‌آباد برگزار شد.

داریوش بارانی بیرانوند، شهردار خرم آباد در این آیین با اشاره به بهره گیری از ظرفیت های منطقه برای رفع کمبود سرانه ورزشی محله پشته حسین آباد خرم آباد، گفت: مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر خرم آباد برای ارتقاء سرانه ورزشی این منطقه که روزگاری کانون پرورش استعدادهای فوتبال بوده و امروز با کمبود فضای عمومی مواجه شده اقدام به احداث یک مجموعه ورزشی در محله پشته حسین آباد خرم آباد کرده است.

وی افزود:این مجموعه ورزشی با مساحتی بیش از سه هزار و ۶۰۰ متر مربع به بهره برداری رسیده است که از فضاهای موجود در این مجموعه می توان به اختصاص ۳ زمین ورزشی فوتبال، والیبال و پینگ پنگ اشاره کرد و همچنین این مجموعه دارای چشم اندازی بسیار زیبا و مجهز به رختکن و سرویس های بهداشتی می باشد.

لزوم توجه ویژه به سرانه فضاهای عمومی

بارانی بیرانوند یکی از معضلات محله پشته حسین آباد را نبود استاندارد های سرانه فضای عمومی عنوان کرد و گفت: این منطقه با جمعیتی بیش از ۴۵ هزار نفر یکی از بزرگترین محلات غرب کشور است اما متاسفانه از حداقل استانداردهای سرانه های عمومی، فضای سبز و فضای ورزشی محروم است و حتی از فضای سبز اکولوژیک هم برخوردار نیست و صرفا کارکرد زیست محیطی دارد.

وی به اهمیت و ضرورت توجه به موضوع پدافند غیرعامل در این منطقه اشاره کرد و افزود: از دیگر مشکلات این منطقه در حوزه پدافند غیرعامل شهری است که متاسفانه در این منطقه فقط یک راه دسترسی دارد که باید به این موضوع که یکی از معضلات مهم شهری است، توجه ویژه شود.

توزیع عادلانه خدمات در مناطق سه گانه شهری خرم آباد

شهردار خرم آباد با اشاره به اینکه توزیع متوازن خدمات محله ای و عمرانی در محلات کم برخوردار از اهداف مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر خرم آباد بوده است، افزود: این منطقه به عنوان مهمترین کانون های توزیع خدمات نقش بسیار مهمی در تبیین و تثبیت مفهوم عدالت دارد.

بارانی بیرانوند گفت: به همین جهت مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر خرم آباد در طی این دوره تلاش کرده تا در راستای توزیع عادلانه خدمات در مناطق سه گانه شهری خرم آباد به ویژه محلات هدف بازآفرینی شهری و مناطق کم برخوردار اقدامات خوبی را انجام دهد.

شهردار خرم آباد با اشاره به مجموعه اقدامات سال گذشته بیان کرد: مردم امروز از مجموعه مدیریت شهری، رضایت نسبی دارند واین یک نقطه آغاز است و باید این اعتماد عمومی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات شهرداری با تکیه بر منابع داخلی بوده است، افزود: مجموعه مدیریت شهری در طی یک سال گذشته عمده اقداماتی که انجام داده با تکیه بر منابع داخلی این منطقه بوده و ارتقای سرانه فضاهای عمومی محله حسین آباد خرم آباد نیز با تکیه بر نیروهای توانمند و اتکا به منابع داخلی این منطقه صورت گرفته است.

بنا به این گزارش، این مجموعه با هدف ایجاد نشاط عمومی و افزایش فعالیت‌های ورزشی در این محله، با کاربردهای مختلف ورزشی شامل “زمین فوتبال، زمین والیبال و تنیس روی میز” توسط شهرداری خرم‌آباد و با همت شهرداری منطقه ۳ ایجاد شد.

خبر؛فاطمه سعادت راد