افتتاح پروژه فیبر نوری مسیر سد «رودبار» الیگودرز

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از افتتاح پروژه فیبر نوری مسیر سد «رودبار» به طول ۴۰ کیلومتر در شهرستان الیگودرز خبر داد.

به گزارش همای سعادت،مجتبی صارمی در این مراسم‌ اظهار کرد: فاز یک پروژه فیبر نوری مسیر سد «رودبار» به مرکز مخابراتی ماهیچال در روستای خاک بیته در شهرستان الیگودرز بطول ۴۰ کیلومتر با حضور خدابخشی نماینده شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه به بهره بردای رسید.

وی افزود:تعداد ۱۵ سایت ارتباطی مسیر مزبور به این شبکه متصل شده و اهالی تعداد ۱۲ روستا نیز از ارتباطات مخابراتی پایدار و پرسرعت بهره مند می شوند‌.

صارمی گفت:این پروژه که بطول ۷۰ کیلومتر از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان لرستان و از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات می باشد، در دو فاز طراحی شد که فاز یک آن به بهربردای رسید و عملیات اجرایی فاز دوم طرح بطول ۳۰ کیلومتر نیز بزودی از طریق مخابرات منطقه لرستان آغاز می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان بیان کرد:با توجه به شرایط کوهستانی منطقه و مشکلات عدم دید رادیویی و تامین پهنای باند سایت ها و مراکز مخابراتی مسیر،بهره برداری از این پروژه ارتباطات پایدار و پرسرعتی را برای ساکنین محترم روستاهای مسیر فراهم آورده و در رشد و توسعه و عمران این مناطق نقش بسزایی ایفاد می کنند.

انتهای پیام/