افزایش ۳۹ درصدی مصرف گاز در لرستان

مدیرعامل شرکت گاز لرستان از افزایش ۳۹ درصدی مصرف گاز طبیعی در هفت ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

‍ به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی ،مهندس کرم گودرزی ،گفت : بیش از یک میلیارد و ۴۱ میلیون مترمکعب گاز از ابتدای امسال تاکنون در بخشهای صنعتی، تجاری و خانگی استان مصرف گردیده است.

وی با اشاره به مصرف ۳۰۵ میلیون متر مکعب گاز در بخش نیروگاهی لرستان، بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ میزان مصرف بخش نیروگاهی لرستان به دلیل گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد دارای رشد ۶۱۶ درصدی میزان مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ با مصرف گاز ۴۹.۵ میلیون متر مکعب بوده است، مصرف بخش نیروگاهی ۲۹.۳ درصد مصرف کل استان را شامل می شود.

گودرزی ضمن ارائه میزان مصرف گاز در بخش های دیگر مشترکین شرکت، اظهار داشت: بخش خانگی با ۳۶۶ میلیون مترمکعب بیشترین میزان مصرف گاز را به خود اختصاص داده و در حوزه صنعتی ۲۴۵ میلیون متر مکعب، جایگاههای CNG استان ۸۱ میلیون متر مکعب، بخش آموزشی هفت میلیون و تجاری ۲۵ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در خصوص توسعه‌های انجام شده در بخش گازرسانی به صنایع در سطح استان تصریح کرد: با گازرسانی به صنایعی از جمله تاسیسات نفتی شهید سیفی آسار، کارخانه عظیم خودرو، شهرک صنعتی و مینی پالایشگاه پلدختر در سالجاری مصرف بخش صنعتی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۲ درصدی بوده است.

وی در ادامه افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا مصرف بخش های آموزشی و مذهبی استان کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در پایان تصریح کرد: با توجه به شروع فصل سرد سال این شرکت اقدام به راه اندازی کمپین #نه_به_مرگ_خاموش جهت کاهش مسمومیت و مرگ ناشی از استنشاق گاز منوکسید کربن نموده است.

وی در پایان گفت :از هم استانی های عزیز خواهشمندیم با صرفه‌جویی در مصرف گاز و رعایت نکات و الزامات ایمنی باعث سالی ایمن و بدور از حوادث ناگوار شوند و در صورت هرگونه موارد مرتبط با گاز به صورت غیر حضوری و با شماره تلفن ۱۹۴ شرکت که بصورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند تماس برقرار نمایند.

انتهای پیام/