التهابات نرخ ارز غیرواقعی است/احتمال ریزش شدید قیمت ارز

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نرخ ارز فعلی هیجانی است و هیچ دلیلی منطقی و اقتصادی برای این التهاب وجود ندارد،گفت: مردم مواظب باشند سرمایه خود را در این بازار از دست ندهند.

به گزارش همای سعادت به نقل از سفیر افلاک،علی محمدی‌فر اظهارداشت: التهابات اخیر نرخ ارز در چند هفته اخیر غیر واقعی است و به مردم توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه در این حوزه سرمایه‌گذاری نکنند چرا که امکان ریزش شدید قیمت ارز و از بین رفتن سرمایه مردم در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: بنده در زمان التهابات بازار بورس بارها به مردم عرض کردم که این التهابات مقطعی است و امکان ریزش شدید وجود دارد و همین‌طور هم شد و متاسفانه برخی از مردم کشورمان و همشهریان دچار ضرر و زیان شدند و بخش قابل توجهی از سرمایه‌شان را از دست دادند.

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: نرخ واقعی دلار در شرایط کنونی بین ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است و قیمت دلار بالای ۴۵ هزار تومان حتما دچار ریزش شدید خواهد شد.

وی بیان کرد: علت اصلی افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه مالی، بانکی، ناترازی بانکی و بودجه‌ای است که همین ناترازی موجب افزایش نقدینگی، تورم و کاهش ارزش پول ملی و در نهایت کاهش قدرت خرید مردم شده است.

محمدی‌فر گفت: بانک مرکزی باید رهبری قیمت ارز را در بازار داشته باشد و نه از قیمت‌های بازار غیررسمی تبعیت کند، مردم از بانک مرکزی توقع دارند با عمل به وظیفه ذاتی خود در این حوزه و تثبیت نرخ ارز از طریق سیاست‌های مالی و بانکی فضا و بستر لازم را برای مهار نرخ ارز و تورم فراهم سازند.

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: التهاب نرخ ارز در روزهای اخیر هیچ منطق اقتصادی ندارد و یک خبر خوب در این روزها می‌تواند موجب ریزش شدید نرخ ارز شود و مردم عزیز کشورمان مواظب باشند که سرمایه خود را از دست ندهند.

وی اظهارداشت: اگر بخواهیم نرخ ارز در کشور تثبیت شود و ارزش پول ملی تقویت شود باید در ساختار اقتصادی کشور تغییرات اساسی ایجاد کنیم و مهمترین اقدام تراز بودجه‌ای و بانکی و مهار نقدینگی است.

انتهای پیام/