الزام به‌ کارگیری مجری ذی‌صلاح در فرآیند ساخت و سازها

رئیس نظام مهندسی ساختمان لرستان به الزام به‌ کارگیری مجری ذی‌صلاح در فرآیند ساخت و سازها در استان تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت، امروز پنج شنبه، مراسم گرامیداشت روز مهندس با حضور دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، کرم الهی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان، حیات پور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان و اعضای هیئت مدیره آن و جمع کثیری از مهندسان
در سالن شهید آوینی ارشاد لرستان برگزار شد.

حمزه حیات پور در مراسم گرامیداشت روز مهندس ضمن عرض تبریک به مناسبت روز مهندس اظهار کرد:جامعه مهندسی از ارکان توسعه کشور است و با توجه به این اهمیت ایمن سازی ساختمان ها و همچنین رخ دادهای اخیر امیدوار هستیم با همکاری مسئولان گام های مهمی را در این راه برداریم.

وی در ادامه بر لزوم به‌ کارگیری مجری ذی‌صلاح در فرآیند تولید مسکن تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه های هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی در دوره نهم، استفاده از مجری ذی صلاح در ساخت و ساز است.

حیات پور با تاکید بر‌ اجرا و پایبندی به این قانون در نظام مهندسی گفت: بر اساس مقررات ملی ساختمان،مراجع صدور پروانه باید نام مجری ذی‌صلاح را در پروانه ساختمانی ذکر کنند. به عبارتی مالک قبل از شروع به کار و انعقاد قرارداد و اخذ جواز، ملزم به انتخاب مجری شود و قرار‌داد مجری را به شهرداری ارائه دهد و شهرداری نام مجری را در پروانه ساختمانی ذکرکند.

وی یادآور شد:موضوع دیگر بحث تعاونی مسکن مهندسین در دستور کار قرار دارد که شهرک مهندسین درتمام استان برای مهندسین احداث کنیم.

رئیس نظام مهندسی ساختمان لرستان به بحث مهم نهضت ملی مسکن و تشکیل تعاونی های مسکن در استان اشاره کرد و گفت:در شهرستان بروجرد در حال پیدا کردن زمین هستیم،همچنین در شهرستان الشتر تعاونی تشکیل شده و برای تهیه زمین برای ایجاد شهرک ها با معاونت عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی در حال مذاکره هستیم تا در قالب نهضت ملی مسکن شهرک ها برای مهندسین ایجاد شوند.

وی در پایان با بیان اینکه بالغ بر هزار و ۲۵ مهندس عضو عادی و همچنین ۴ هزار و۱۱۰ نفر عضو پروانه دار در رشته های عمران، نقشه برداری، ترافیک، معماری، شهرسازی در استان در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد،یکسری در حوزه ازمایشگاه، بعنوان مجریان ذی صلاح، طراح و ناظر مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/