«الهام حسینی» بهترین دختر وزنه‌بردار ایران در جهان شد

با اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری،«سیده الهام حسینی» شیر زن لرستانی بهترین دختر وزنه‌بردار ایران در جهان شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،«سیده الهام حسینی» شیر زن لرستانی تیم ملی وزنه برداری ایران که علیرغم همه تنگناها، وباحمایت های اداره کل ورزش وجوانان وهیات وزنه برداری استان نام خود را در میان بهتربن وزنه برداران جهان قرارداده ودر صورت کمی شانس وتمرینات بیشتر می تواند در المپیک پاریس هم پرچم و نام ایران ولرستان راطنین انداز کند.

وی که در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا موفق به کسب سه مدال طلا در دسته ۸۱ کیلوگرم شده بود با قرار گرفتن در رتبه ۱۸ جهانی این دسته، بهترین عنوان یک دختر ایرانی در رنکینک فدراسیون بین‌اللملی وزنه‌برداری را از آن خود کرد.

ورزش لرستان در دولت سیزدهم وبا مدیریت سید” آرش قیاسیان “جهشی خیره کننده در نگاه به ورزش قهرمانی، توسعه سرانه فضای ورزشی وورزش همگانی داشته وامید می رود در آینده نزدیک شاهد افتخارافرینی های بسیاری برای ورزش استان باشیم.

«سیده الهام حسینی» در سال ۱۳۶۷ در شهر ازنا در لرستان بدنیا آمد. وی در ۲۲ مهر ۱۴۰۱ اولین مدال طلای مجموع آسیا در تاریخ وزنه برداری زنان ایران را به گردن آویخت.وی با رکورد ۱۰۲ یک ضرب، ۱۲۵ دوضرب و مجموع ۲۲۷ کیلوگرم سه مدال طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع را کسب کرد و توانست تاریخ‌ساز این مسابقات شود.

محمود داودی نژاد
انتهای پیام/