امام جمعه موقت خرم آباد:

امر به معروف و نهی از منکر هدف اساسی نهضت سید شهدا (ع) بود

امام جمعه موقت خرم آباد گفت:امر به معروف و نهی از منکر هدف اساسی نهضت سید شهدا (ع) بود.

به گزارش همای سعادت،حجت الاسلام بهروز شمسی فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی الغدیر با اشاره به جایگاه و اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر هدف اساسی نهضت سید و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بود؛ همان طور که ایشان فرمودند: «وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإِصْلاح فی أمَّهِ جَدِّی، أرِیدُ أَن آمُرَ بالمعروفِ و أنهی عن المنکر؛ من فقط برای اصلاح در امت جدم به پا خاستم، می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم».

وی افزود: ما موظفیم در هفته‌ای که به عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده، زبان و مهربانی فرزندان اهل بیت علیهم السلام که نمونه بارز آمران به معروف و معلمان اخلاق بودند را سرلوحه خود برای هدایت افرادی که چشم بر روی حقیقت بسته اند، قرار دهیم.

حجت الاسلام شمسی فر ادامه داد: امام حسین علیه السلام دارایی و فرزندانش را برای آگاه کردن ما فدا کردند و ما در برابر این همه ایثار پیشوایمان باید راه حق و حب علی و اهل بیت علیهم السلام را به فرزندانمان بیاموزیم.

وی با تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) گفت: حضرت زینب (س) در کربلا آنگاه که امام سجاد (ع) در بستر بیماری بودند، واقعه عاشورا را چنان باشکوه روایت کردند که اکنون اسوه صبر و الگوی استقامت در جهان هستند.

خطیب نماز جمعه همچنین افزود: مراسم تاسوعا و عاشورا اگر هر ساله باشکوه برگزار می‌شود به خاطر عشق مردم به امام حسین (ع) و یارانش است که هیچ گاه این عشق و محبت در دل دوستداران اهل بیت (ع) کمرنگ نخواهد شد.

امروز همچنین به مناسبت نامگذاری هفته امر به معروف و نهی از منکر در سراسر استان سخنرانی‌های پیش از خطبه‌ها با محوریت امر به معروف و نهی از منکر بود و برنامه میز خدمت در مصلی الغدیر خرم آباد نیز با هدف تبلیغ و ترویج این فریضه واجب برگزار شد.

انتهای پیام/