امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین آموزش فنی و حرفه‌ای و کتابخانه‌های عمومی لرستان

در راستای افزایش تعاملات فرهنگی و مهارتی در استان، تفاهم‌نامه همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و کتابخانه‌های عمومی لرستان منعقد شد.

به گزارش همای سعادت، فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان،گفت:به‌منظور ترویج بیشتر و مؤثر شاخص های فرهنگی و مهارتی، توسعه فعالیتهای مشترک دو دستگاه امری ضروری است.

وی ضمن اشاره به گستردگی کتابخانه های موجود در سطح استان، تاکید کرد: امیدواریم با استفاده از حلقه مهارت به ماهر شدن افراد فرهنگ‌دوست و کتاب‌خوان جامعه کمک کنیم.

طهماسبی، گفت :مطمئنا با استفاده از ظرفیت ها و تشکیل کمیته کارشناسان دو دستگاه و برنامه ریزی های لازم،می توانیم گامهای موثری در زمینه رشد و شکوفایی فرهنگی ،علمی و مهارتی جامعه برداریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان ضمن بیان ظرفیت‌های آموزشی و مهارتی استان گفت: موقعیت جغرافیایی و اقلیمی استان چهارفصل لرستان،زمینه‌ساز ایجاد آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری ،صنایع تبدیلی و گردشگری می‌باشد.

میترا ابراهیمی اظهار داشت :جامعه جوان و جویای کار امروز خواستار دوره‌های نوین آموزشی و عملی هستند،که این مهم نیاز به تغییر در ساختار آموزش‌های مهارتی استان دارد.

وی افزود: بی شک انعقاد این تفاهم نامه ی همکاری و عملیاتی شدن آن، منجربه ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی و کتاب‌خوانی در بین افراد مختلف جامعه خواهد شد،که این امر باعث افزایش توانمندی ،بهره‌وری و تربیت نیروی متخصص و ماهر استان متمدن لرستان خواهد شد.

در ادامه این جلسه معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی ریزی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای گفت:کتابخانه‌ها بهترین مکان برای هدایت به سمت فراگیری مهارتی است و ما در حوزه نرم‌افزاری و شیوه‌های آموزش الکترونیک سرفصل‌های بسیار مؤثری برای ارائه در کتابخانه‌ها داریم، اما در مقابل دوره‌های تخصصی‌تر نیاز به حضور در مراکز آموزشی دارد که این مهم بایستی توسط کتابخانه‌ها صورت پذیرد.

برنامه ریزی و ارائه تقویم آموزشی جهت برگزاری دوره های مورد درخواست اداره کل کتابخانه های استان، برگزاری ارزشیابی و سنجش مهارت بر اساس برنامه زمان بندی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، استفاده از ظرفیت کارگاه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای جهت اجرای دوره های آموزش مهارتی و سایر برنامه های آموزشی و فرهنگی، عضویت رایگان کارکنان و افراد معرفی شده از سوی فنی و حرفه‌ای در کتابخانه ‏های عمومی استان در مناسبت‌های اعلام شده از سوی اداره کتابخانه ‏ها، برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت ارتقای فرهنگ کتابخوانی استان، معرفی دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در سطح کتابخانه‏ های استان و شناسایی جامعه هدف و دسته بندی آن ها برای ارائه آموزش های مهارتی توسط اداره کل کتابخانه ‏های عمومی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه همکاری مشترک است.

انتهای پیام/