انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین میراث‌فرهنگی و دانشکده فنی و حرفه‌ای لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره کل و دانشکده فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،عطا حسن‌پور ظهر امروز یکشنبه در حاشیه جلسه تفاهم‌نامه همکاری میراث‌فرهنگی و دانشکده فنی و حرفه‌ای لرستان، ظهار داشت:این تفاهم‌نامه،بین این اداره کل و دو دانشکده فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران، باهدف بهره‌گیری از توانمندی علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه یاد شده و استفاده از تجهیزات و زیرساخت‌های طرفین منعقد شده است.

وی عنوان کرد:تفاهم‌نامه یاد شده برای تعامل و هم‌افزایی و باهدف ارتقای توانایی کارکنان، مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان نخبه و ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال جامعه به امضای مدیران این دو مجموعه رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اضافه کرد: تفاهم‌ نامه یاد شده دوساله بوده و در صورت تداوم همکاری طرفین، قابل‌تمدید است.

حسن‌پور، تصریح کرد: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و کاربردی کوتاه‌مدت، ایجاد فرصت شغلی و اجرای همکاری مشترک آموزشی و پژوهشی باهدف توسعه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در این تفاهم‌نامه همکاری دیده شده است.

وی افزود:این مرکز ظرفیت‌های خوبی در حوزه تولید و آموزش صنایع‌ دستی دارد و مقرر شد دانش‌آموختگان واجد شرایط و همچنین هنرآموزانی که توسط معاونت صنایع‌دستی آموزش داده می‌شوند؛ در اولویت دریافت مجوز تولید و تسهیلات اشتغال‌زایی قرار بگیرند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به ظرفیت بالا و فعالیت‌های این دانشکده در حوزه طراحی و دوخت لباس و تنوع بالای البسه محلی اقوام لر در استان نیز گفت: مقرر شد با همکاری دو دستگاه میز تخصصی البسه محلی برای بررسی مسائل این حوزه و به‌روزآوری آن‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام/