انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه لرستان و بدخشان افغانستان

طی نشستی،تفاهم‌‌نامه همکاری دانشگاه لرستان و دانشگاه بدخشان افغانستان منعقد و مبادله شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین در نشست رئیس دانشگاه لرستان و رئیس دانشگاه بدخشان افغانستان، به امضای دو طرف رسید و مبادله شد و دو طرف توافق کردند از ظرفیت‌های یکدیگر در راستای دیپلماسی استفاده کنند.

مدیران دانشگاه بدخشان افغانستان در بازدید از دانشگاه لرستان با دانشجویان اهل کشور افغانستان که در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، دیدار و گفت‌وگو کردند.

ارتباط بین دانشگاه بدخشان افغانستان و دانشگاه لرستان را” جامعه ‌المصطفی العالمیه” با همکاری گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان فراهم کرد و رابط جامعه المصطفی العالمیه در این بازدید و نشست، حضور داشت.

در نشست دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس و معاونان دانشگاه بدخشان افغانستان بر گسترش همکاری‌های دوجانبه علمی-‌بین ‌المللی تاکید شد.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در نشست مشترک با رئیس دانشگاه بدخشان افغانستان و هیئت همراه، ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان را تشریح کرد.

وی، نوع فعالیت و امکانات آزمایشگاه‌های دانشگاه لرستان را در این نشست مشترک تبیین کرد و توضیح داد: در حال حاضر دانشگاه لرستان بیش از ۱۰۰ دانشجوی بین‌الملل (غیرایرانی) دارد.

نظری، در بخشی از گفته‌هایش، ظرفیت‌های مختلف استان لرستان را نیز برای هیئت دانشگاه بدخشان افغانستان، تبیین کرد و بر تقویت همگرایی علمی و مبادلات علمی، تحقیقاتی، پژوهشی بین دانشگاه‌های جهان اسلام، تأکید کرد.

همچنین در این نشست، دکتر میثم شهبازی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان و دکتر مسعود صادقی، سرپرست بنیاد نخبگان استان لرستان حضور داشتند و بر حمایت بنیاد نخبگان از همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌ها متناسب با چارچوب‌های تعریف شده بنیاد ملی نخبگان، تأکید کردند.

بنیاد ملی نخبگان از دانشجویان مستعد و نخبه داخل کشور که بخواهند در چارچوب تعاملات و ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های سایر کشورها، همکاری‌های دوجانبه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را گسترش دهند حمایت می‌کند.

جمعی از دانشجویان اهل کشور افغانستان که در این نشست حضور داشتند دیدگاه‌ها و مطالبات صنفی دانشجویی خود را مطرح کردند.

دکتر غلام‌حسین حسینی، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان ارائه کرد.

حسینی توضیح داد همواره کوشش گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان آن بوده است که زیرساخت‌ها و شاخص‌های بین‌المللی دانشگاه لرستان، بیش از پیش، ارتقاء یابد.

در این جلسه موافقت شد، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی، پژوهشی با دانشگاه بدخشان افغانستان بود.

همچنین رئیس دانشگاه بدخشان افغانستان و هیئت همراه با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/