استاندار لرستان:

ایجاد اشتغال از طریق پارک علم و فناوری از اولویت‌های ما است

استاندار لرستان گفت:ایجاد اشتغال از طریق پارک علم و فناوری از اولویت‌های کاری ماست.

به گزارش همای سعادت، ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از پاک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه سابقه تاسیس پارک علم و فناوری استان لرستان چندان زیاد نیست،اظهار داشت: در مقایسه با سایر پارک‌های کشور نخبه های علمی و جوانان خوبی گرد هم جمع شده‌ و در حوزه‌های مختلف از جمله الکترونیک، کامپیوتر، شیمی، علوم آزمایشگاه و خدمات کارهای زیادی خوبی در سطح ملی ارائه می دهند که این موضوع برای من بسیار جالب بود.

وی تصریح کرد: اینکه بعضی از شرکت‌ها در سطح ملی و حتی بین‌المللی فعالیت می‌کنند جای افتخار و خوشحالی دارد و انتظار دارم صنعتکاران استان برای ارتقاء صنعت خود از این پارک بازدید کنند.

شفقت افزود:لازم است مدیر محترم پارک علم و فناوری استان و معاونت اقتصادی استانداری تمهیدات لازم را فراهم آورند تا این عزیزان بهتر معرفی و شناخته شوند.

استاندار لرستان با اشاره به وجود برخی مشکلات در این مجموعه گفت: بخشی از آنها در اختیار استان است از جمله توسعه فضا به منظور استقرار سایر عزیزانی که در حوزه کار دانش بنیان هستند. یک بخش دیگر هم معرفی شرکت‌های دانش بنیان و فناور به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم است که در این خصوص مذاکراتی انجام شده و موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: من خیلی خوشبین هستم و فعالیت پارک علم و فناوری استان را مطلوب می‌دانم.

شفقت با اشاره به پیشرفت های علمی خوبی که در استان لرستان هست گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری توسعه شرکت‌های دانش بنیان و گسترش پارک‌های علم و فناوری است که یکی از محورهای اشتغال کشور و جوانان است و لذا  ایجاد اشتغال از این مسیر یکی از اولویت‌های ماست.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: با تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه پارک علم و فناوری و از طریق تبصره ۱۸ با تامین منابع مالی مورد نیاز و معرفی شرکت‌های دانش بنیان و فناور به صنعتگران از آنها حمایت می کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت کار تجاری گفت: مهم‌ترین کاری که در کنار کار علمی باید انجام شود، تجاری‌سازی است و شرکت‌های دانش بنیان زمانی موفق هستند که شخصا چرخه تجاری‌سازی دستاوردهایشان را علاوه بر پیگیری‌های مدیران پارک کسب کرده باشد.

همچنین در این بازدید استاندار لرستان دستورات لازم جهت تامین مالی و تجهیز و تامین سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان فناوری این پارک که آماده بهره برداری و واگذاری به واحدهای فناور و دانش بنیان استان است را داد.

وی در خصوص رفع مشکل برج فناوری استان که در حال ساخت است و همچنین جهت تامین زیرساخت های مورد نیاز اراضی پارک علم و فناوری لرستان از محل منابع استانی قول مساعدت و همکاری داد.

ابوطالب شفقت با حضور در بخش های مختلف از نزدیک با مدیران شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور فعال در این پارک به گفتگو پرداختند و با فعالیت های صورت گرفته در این واحدها و فناوری های تولید شده در استان آشنا شدند. سپس از ساختمان فناوری این پارک که آماده بهره برداری و واگذاری به واحدهای فناور است دیدن کردند و در جریان مشکلات این ساختمان جهت بهره برداری قرار گرفتند. در پایان بازدیدی از کارخانه نوآوری خرم‌آباد واقع در خیابان ۶۰ متری داشتند.

همچنین در این بازدید،تاسیس دفتر گمرک در اراضی پارک لرستان، ایجاد منطقه فناوری در پردیس کمالوند و افزایش اراضی پارک علم و فناوری لرستان مورد تاکید استاندار لرستان قرار گرفت.

انتهای پیام/