بخش زنان و زایمان بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد راه اندازی شد

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد از راه اندازی بخش زایمان این بیمارستان با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، محمد حیدریان رییس مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد، صبح امروز در حاشیه بازدید از بخشهای تازه تاسیس این بیمارستان که با جمعی از خبرنگاران صورت گرفت، اظهار داشت: جهت رفاه حال مردم، بخش زنان و‌ زایمان این بیمارستان به عنوان یکی از مجهزترین و استاندارد ترین بخش های زنان و زایمان غرب کشور راه اندازی شد.

وی افزود: راه اندازی این بخش نیاز ضروری بیمارستان بود که با تامین اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در دو ماه آن را تجهیز و احداث کردیم.

حیدریان گفت: به مدت ۲ ماه بدون تخریب فضا یا ساختمانی بخش زنان و زایمان را در حدود ۵۴۰ متر احداث کردیم، ۷ اتاق LDR ساخته شده و از امروز مردم می توانند از خدمات آن بهره مند شوند همچنین بخش نوزادان و جراحی زنان در طبقه اول بطور کامل احداث و آماده خدمات دهی است.

وی بیان کرد: اردیبهشت ۹۹، درآمد مالی این بیمارستان، ۶ میلیارد تومان بود که اردیبهشت‌ماه امسال به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

حیدریان اضافه کرد: با افزایش درآمد، بدهی های بیمارستان کاهش یافت و خوشبختانه با حذف هزینه های غیرضرور و صرفه جویی در هزینه کرد و نظارت مستمر، درآمد بیمارستان در سال جاری ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی از افزایش بیماری دیابت در استان و ضرورت راه اندازی این بخش در بیمارستان شهید رحیمی خبر داد و افزود: از ۳ هزار نفربیمار مبتلا به دیابت  تا به حال ۷۳۱ نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه عمده درآمد بیمارستان از اتاق‌ عمل است و روزانه در سه شیفت صبح، ظهر و عصر عمل جراحی صورت میگیرد بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و ایجاد و افزایش اتاقهای عمل تعداد عمل های جراحی در بیمارستان را به ۴۰ عمل در روز افزایش دادیم.

حیدریان یکی از مشکلات این بیمارستان را کمبود دستگاه اکسیژن در ایام کرونا عنوان کرد و گفت: در زمان مدیریت من هر تخت به یک کپسول اکسیژن تجهیز شده است. 

رییس مرکز آمورشی درمانی شهید رحیمی اظهار داشت: فعال سازی بخش اورژانس کووید ۱۹، تجهیز و تعمیر سامانه سرمایشی و گرمایشی بخش مراقبت های ویژه اورژانس، ساخت و راه اندازی اتاق جهت اعضای هیات علمی بانوان از جمله اقدامات اخیر در این بیمارستان است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح نسخه الکترونیک در تمام کلینیک های مرکز ، راه اندازی و بهره برداری واحد تایید اصالت داروی بیمه تامین اجتماعی، شروع به کار پروژه افزایش تخت مراقبت های ویژه نوزادان (ان آی سی یو) به مساحت ۱۳۰ متر و نصب تهویه و کانال کشی بخش های مختلف از جمله آنکولوژی، از دیگر اقدامات بوده است.  

حیدریان خاطرنشان کرد: از زمان مدیریت من در بیمارستان با کمک و تلاش پرسنل بیمارستان و الویت بندی مشکلات در مرحله اول بخش زیادی از بدهی های بیمارستان پرداخت شد و این در حالی است که این بیمارستان بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان بدهی دارد و به علت بدهی های زیاد، شرکتهای دارویی هیچ دارویی به بیمارستان نمی دادند.
 
وی اضافه کرد: زیرساخت های درمانی در بیمارستان روز به روز در حال افزایش است و به تبع آن درآمدها نیز افزایش خواهند یافت.

حیدریان گفت: با توجه به نیاز ضروری به سی تی اسکن و با پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت بهداشت، سی تی اسکن دوم، دریافت و در بیمارستان مستقر شد همچنین با مذاکره با پزشکان همکار و جذب پزشکان فوق تخصص رشته های فوق تخصصی را اضافه کردیم.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی با بیان اینکه تنها دغدغه ام این است که بیماری پشت در بماند و نتوانم کاری برایش انجام دهم، به هزینه های بیمه ای این بیمارستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان کسورات بیمه ای، حدود ۷۰۰ میلیون تومان حوزه مددکاری به بیماران تخفیف داده و حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عدم پرداختی توسط افراد بی بضاعت داشته ایم.

انتهای پیام/