برخورد با عاملان خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: خرید و فروش گونه های گیاهی و جانوری وحشی در ایام پایانی سال در استان ممنوع بوده و با عاملان برخورد می شود.

به گزارش همای سعادت، علی سالاروند گفت:متأسفانه هر ساله در ایام پایانی سال عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه های گیاهی همچون سنبل آبی و جانوری از جمله انواع لاک پشتها، مارها و سمندر لرستانی، و… می‌کنند، که این عمل ممنوع و با متخلفین برابر قانون برخورد می شود.

وی افزود: به همین منظور اقداماتی همچون ایجاد پاسگاه‌های سیار محیط بانی در مناطق و زیستگاه‌های حساس سمندر لرستانی در استان، تشدید گشت وکنترل در این مناطق به صورت شبانه روزی، نظارت مستمر توسط مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز، اماکن عمومی، میادین تره بار و دیگر مراکز عرضه گونه های گیاهی و جانوری وحشی درآستانه سال جدید در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از شهروندان و همشهریان گرامی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، علاوه بر اعلام از طریق سامانه ١۵۴٠، گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها اعلام کنند.

انتهای پیام/