مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

برداشت ۳۷ هزار تن لوبیا از مزارع لرستان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان از برداشت تابستانه ۳۷ هزار تن لوبیا در مزارع این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،جواد طهماسبی در گفت‌وگو با تسنیم درخرم‌آباد با اشاره به سطح زیر کشت لوبیا در لرستان گفت: سطح زیر کشت لوبیا قرمز ۵۸۰۰ هکتار و لوبیا چیتی ۷۲۰۰ هکتار است.

او اضافه کرد:لوبیا سفید در ۱۳۶۵ هکتار و لوبیا چشم‌بلبلی در ۶۳ هکتار از اراضی لرستان کشت می‌شود و حدود ۱۲ تن بذر ارقام انواع لوبیا نیز در مناطق ازنا، الیگودرز و سایر مناطق لوبیاخیز توزیع و کشت شده‌است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به شرایط آب‌وهوایی این استان با دو اقلیم گرم و سرد، ادامه داد: این شرایط کشت لوبیا را زمستان و بهار فراهم کرده‌است.

طهماسبی با بیان اینکه سطح زیر کشت لوبیا در لرستان ۴۳۳۰هکتار است، یادآور شد: از این مقدار ۱۰۰۰ هکتار تولید تابستانه و ۳۳۳۰ هکتار تولید پاییزه است.

او بیان کرد: میانگین عملکرد تولید لوبیا در لرستان حدود ۴۵ تن است که با اقدامات انجام‌شده در چند سال اخیر این عملکرد از ۳۵ تن به این مقدار افزایش یافته‌است.

طهماسبی تأکید کرد: توزیع بذور جدید وارداتی با عملکرد مناسب، تغییر روش آبیاری از غرقابی و بارانی به ‌تیپ، توسعه و ترویج استفاده از کودهای ریزمغذی در تولید تابستان از اقدامات انجام‌شده برای افزایش سطح زیر کشت لوبیا در لرستان است.

او با اعلام برداشت ۴۵ هزار تن لوبیا از مزارع زیر کشت لرستان در تابستان امسال شرح داد: میانگین عملکرد لوبیا در کشور ۴۱ تن است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: تغییر روش آبیاری از غرقابی و بارانی به روش تیپ مصرف آب را ۷۰درصد در کشت لوبیا کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/