مدیر جهاد کشاورزی سلسله خبر داد؛

برداشت ۸۰ تن گوجه گیلاسی برای اولین بار در سلسله

مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: برای اولین بار ۸۰ تن گوجه گیلاسی از سطح سه هکتار اراضی این شهرستان برداشت شد.

به گزارش همای سعادت ،دوح اله حقی منصوری با اشاره به کاشت گوجه گیلاسی از اواخر خرداد امسال در سلسله اظهار داشت:برای اولین بار ۸۰ تن از این محصول از سطح سه هکتار از اراضی این شهرستان برداشت شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲ تا سه ماه زمان برای داشت و برداشت محصول نیاز است، افزود:میانگین عملکرد تولید گوجه گیلاسی در اراضی شهرستان ۲۵ تا ۳۰ تن در هر هکتار بود که در بازار‌های عمده به قیمت هر کیلوگرم ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار ریال و در بازار‌های فروش داخل نیز به قیمت ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار ریال به فروش رسید.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به صادرات گوجه‌های گیلاسی برداشت شده عنوان کرد: بخش اعظمی از این محصول به بازار دبی صادر شد.

حقی منصوری با اشاره به توجیه پذیری اقتصادی این محصول گفت: برای کاشت چنین محصولاتی چنانچه کشاورز از روش‌های نوین آبیاری استفاده کند و تغذیه خاک، مبارزه با بیماری‌ها و آفات را بر اساس نظر کارشناسان بخش ترویج جهاد کشاورزی رعایت شود می‌توان گام‌های مؤثری در تأمین امنیت غذایی برداشت.

وی مهمترین برنامه جهاد کشاورزی را اجرای دقیق الگوی کشت و تأمین امنیت غذایی کشور دانست و گفت: خوشبختانه با اجرای برنامه‌های مد نظر از جمله استفاده از روش‌های نوین آبیاری و بهره وری از منابع آبی برای تولید محصولات مختلف، امسال حدود ۷۰ درصد الگوی کشت در این شهرستان رعایت شد.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله، هزینه اجرای روش‌های نوین آبیاری از جمله استفاده از نوار تیپ را برای هر هکتار زمین کشاورزی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: بسیاری از محصولات استراتژیک همچون سیب زمینی و برخی محصولات آبدوست به دلیل نیاز بالای آبی و استفاده نکردن از روش‌های نوین از زنجیره تولید حذف می‌شوند و یا در برنامه‌های ابلاغی الگوی کشت قرار نمی‌گیرند که با استفاده از نوار تیپ در زمین‌ها می‌توان این گونه محصولات را کاشت، امنیت غذایی کشور را تأمین و از منابع آبی هم استفاده بهینه کرد.

سلسله بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که هر سال محصولات مختلفی در آنها کشت می‌شود‌

انتهای پیام/