رئیس دانشگاه لرستان:

برنامه‌های متنوع برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تهیه شود

رئیس دانشگاه لرستان بر لزوم تهیه برنامه‌های متنوع برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت،نخستین نشست مجازی ستاد انتخابات دانشگاهیان استان لرستان با حضور رشید جعفرپور، قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور با هدف تبادل‌نظر درباره تقویت راهکارهای مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌ جمهوری برگزار شد.

علی نظری،در این نشست مجازی که شامگاه یکشنبه، ۲۷ خردادماه برگزار شد از رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان که در نشست حضور داشتند خواست برنامه‌های متنوعی برای ترغیب هرچه بیشتر دانشگاهیان و مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌ جمهوری تهیه و اجرا کنند.

وی خواهان تقویت پیوست‌های رسانه‌ای در دانشگاه‌های استان لرستان برای انعکاس این برنامه‌ها به جامعه شد که بخشی از این پیوست رسانه‌ای، نقش مهم صدا‌وسیمای استان لرستان است.

نظری اضافه کرد: از ظرفیت‌ نشست‌ها و همایش‌هایی که در روزهای آتی در سطح دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود باید برای ترویج هرچه بیشتر شعار مشارکت حداکثری در انتخابات بهره جست. دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، تریبون‌های آزاد دانشجویی را در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، اجرا کنند و این تریبون‌های آزاد دانشجویی در سطح جامعه هم انعکاس رسانه‌ای داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان استان لرستان تأکید کرد: با محوریت بسیج دانشجویی استان، برنامه‌ریزی شود در صورت موافقت ستادهای کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری، مناظره‌های انتخاباتی در سطح دانشگاه‌های استان برگزار شود تا هرچه بیشتر، دانشجویان ترغیب شوند در انتخابات، مشارکت حداکثری داشته باشند و از سوی دیگر در مناظره‌ها، دانشجویان، هرچه بهتر با برنامه‌های مختلف کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری، آشنا شوند.

انتخابات تکمیل‌کننده‌ حماسه بدرقه میلیونی شهدای خدمت است

رشید جعفرپور، دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور نیز در این نشست مهم‌ترین ویژگی‌های مدیریتی و کاری رئیس‌‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی را تبیین کرد و گفت: مردم‌داری، حرکت مستمر جهادی، ارتقای تراز خدمت به مردم، گسترش ارتباطات چهره به چهره مسئولان با مردم، احیای بسیاری از ظرفیت‌های غیرفعال کشور، سیاست خارجی پویا و تعامل سازنده با کشورهای منطقه و تحرک در دیپلماسی منطقه‌ای و… که چنین تحولاتی باعث افزایش و ارتقای عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان شد و از سوی دیگر، رضایت مردم را افزایش داد.

وی در گفته‌هایش عملیات وعده صادق را یک عملیات بی‌نظیر در ۷۰ سال گذشته توصیف کرد که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم غاصب صهیونیستی در سطح جهانی به نمایش گذاشته شد.

قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید تلاش کنیم در تداوم حماسه تشییع میلیونی پیکر پاک شهدای خدمت، حماسه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری محقق شود و حماسه انتخابات تکمیل‌کننده‌ حماسه بدرقه میلیونی شهدای خدمت باشد.

دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور گفت: دانشگاهیان در کشور دارای مرجعیت فکری برای مردم هستند و نقش آنها در ترغیب عامه‌ مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، بسیار مهم است.

وی با اشاره به سخنان و رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری درباره مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فردی که بیشترین تناسب را با معیارهای و ملاک‌های انقلاب اسلامی ایران داشته باشد، بیان کرد: در کشور مجموع جمعیت دانشجویان، اساتید و یاوران علمی، چهار میلیون نفر است که اگر اعضای خانواده‌های ایشان را هم محسوب کنیم در مجموع بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مخاطب نظام آموزش عالی کشور هستند و اینجاست که نقش دانشگاهیان در ترغیب بخش‌های مختلف جامعه به مشارکت حداکثری در انتخابات، اهمیت دارد.

در این نشست مجازی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و مسئولان بسیج دانشجویی استان و بسیج اساتید استان نیز دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خویش را در راستای تقویت راهکارهای افزایش نقش دانشگاهیان در ترغیب جامعه به مشارکت حداکثری در انتخابات بیان کردند.

انتهای ییام/